Artikel Panas Dan Sensasi

News Update :

Beautiful Malaysia - Sabah

Topik Seks - Khas Untuk Lelaki

Topik Seks - Khas Untuk Wanita

Artikel Berkaitan

Lajim : "Ayam Tua Reject" Yang Termasuk Ke Perangkap Musang Anwar

Penulis : Tukang Carut on Monday, 30 July 2012 | 10:28

Monday, 30 July 2012

DATUK LAJIM UKIN yang terkenal sebagai "Raja Katak" telah menukarkan wataknya sekali lagi. Kali ini Lajim telah bertukar menjadi "Ayam" yang boleh melompat, berkokok, mencakar, berak di mana-mana sahaja, dan terbang....malangnya terbang rendah sahaja.

Walau bagaimanapun, title "Ayam" yang dibawa Lajim kali ini berbeza sedikit daripada ayam sebenar. Lajim boleh dicopkan sebagai "Ayam Tua Reject" yang ingin mendapat perhatian dalam gelanggang bahawa dialah "Ayam Sabung" yang masih kuat untuk bersabung di gelanggang politik.

Dalam usaha untuk mengiktiraf bahawa dia adalah "Ayam Sabung" yang masih kuat dan masih diminati oleh rakyat kononnya....pelbagai usaha telah dibuatnya. Ini termasuklah dengan mengapi-apikan rakyat supaya menyokong perjuangannya, menuduh kerajaan menzaliminya, membanggakan diri bahawa dia telah membawa pembangunan pesat di Beaufort, mengisytiharkan dirinya sebagai pembela masyarakat bisaya dan sebagainya.

Baru-baru ini Lajim telah melepaskan jawatannya sebagai MT UMNO, Pengerusi BN Beaufort dan jawatan dalam kerajaan. Walau bagaimanapun dia masih mengisytiharkan dirinya sebagai ahli UMNO. Lajim tidak melepaskan keahliannya kerana dia mau mencabar tauke supaya memecatnya. Apabila dipecat, dia akan meminta simpati dari orang ramai bahawa kerajaan menzaliminya.

Wahhhhhh.....hebat betul mainan Lajim ini. Entah2 dia sudah mendapat "pukulan" dari "Raja Liwat" Anwar Ibrahim tak? Hisssss......hrp2 jangan la dia bukan salah seorang lagi mangsa aksi L***T Anwar tu yang terbaru. Palis-Palis cakap orang Sabah ni.

Merujuk kepada title "Ayam Tua Reject" yang dimiliki oleh Lajim itu, dia merasakan bahawa dia layak untuk menjadi Ketua Menteri Sabah seperti yang dijanjikan oleh Anwar Ibrahim.....tetapi sebenarnya Lajim telah masuk perangkap musang Anwar Ibrahim. Macam-macam usaha telah dilakukan oleh Lajim demi mencapai cita-citanya itu untuk menjadi Ketua Menteri Sabah termasuk melawan Datuk Musa Aman.

Perundingan sulit beliau bersama Anwar selama ini telah memperbodohkan rakyat yang masih menyokongnya. Kesempatan itu telah menyebabkan Lajim mempergunakan pengundi-pengundi di Parlimen Beaufort untuk menyokong perjuangannya. Lajim mengatakan kepada pengundi di Parlimen Beaufort bahawa dia berbuat begitu atas "arahan" kerajaan TETAPI sebenarnya ia hanyalah sandiwara politik Lajim bersama Anwar Ibrahim.

Walau bagaimanapun, Lajim tidak menyedari bahawa kalau sudah di"reject" umpama "Ayam Tua Reject", sepatutnya dia harus sedar bahawa khidmatnya tidak diperlukan lagi dalam kerajaan. Kenapa dia di "reject"??? Sebab Lajim telah dikesan mempunyai unsur-unsur kesepakatan dengan Anwar Ibrahim untuk menawan dan menghancurkan Sabah dengan agenda politik peribadi.

Dalam masa yang sama juga, sebagai seorang veteran dalam politik, sepatutnya Lajim harus memberi laluan dengan pelapis baru dalam politik. Tetapi malangnya masih juga mahu bersabung dan ingin menunjukkan kekuasaannya. Aiyaaaa........patutla title "Ayam Tua Reject" tu sinonim dengan Lajim.

Duit yang dimiliki oleh Lajim sudah banyak sampai berjuta-juta, tetapi malangnya dia pulak bertindak untuk melawan tauke dengan menggunakan duit tersebut dan menjadikan rakyat Sabah diperbodohkan. Lajim menganggap bahawa seluruh rakyat Sabah menyokong perjuangannya, maka dengan itu lah juga dia menubuhkan "Parti Baru" iaitu Pakatan Perubahan Sabah (PPS) kunu.....tetapi PPS tu sebenarnya merujuk kepada "Parasit Perosak Sabah" (PPS).

Nahhhh......habislah la kali ini Lajim. Jangan ingat seluruh Sabah menyokong perjuangan mu. Pengundi di Parlimen Beaufort pun tidak tahu lagi sama ada semua menyokongmu ataupun tidak. Bye-bye Lajim....peganglah title "Ayam Tua Reject" tu sampai bila-bila. Tidak apa Lajim.....keluar ke parti sebelah pun tidak apa. jangan ingat boleh menang mudah.

Jangan lah masyarakat bisaya Beaufort taksub dengan perjuangan Lajim itu kerana ia akan memudaratkan kawasan Beaufort. PEACE!!!!
comments (5) | | Read More...

Sembahyang Pun Agama Dimain-mainkan


MACAM-MACAM trend dilakukan oleh PKR sekarang ini untuk mengelirukan rakyat. Soal agama pun mereka sanggup main-mainkan.

Contohnya melalui satu program yang telah diadakan oleh Angkatan Muda Keadilan (AMK) Selangor ini kononnya untuk menambah ilmu serta jati diri kepada semua AMK.

Akan tetapi reaksi mereka ini lebih kepada Anwar Ibrahim. Sembahyang pun pakai bendera PKR ke? Sekarang ni dah jadi trend orang Melayu Islam Pakatan ajaran PAS, bila nak sembahyang berjemaah atau tanpa jemaah wajib ada yang mengambil gambar mereka untuk disebarkan kepada rakyat Malaysia untuk menunjukkan bahawa mereka lebih islam dari UMNO?
comments | | Read More...

Panas : Bukti PAS Parti Sesat...Sabah Pun Bakal Disesatkan

Penulis : Tukang Carut on Friday, 27 July 2012 | 08:44

Friday, 27 July 2012

APA ITU PAS? PAS merupakan sebuah parti pergerakan Islam di Malaysia yang dipimpin oleh Presiden parti, Dato' Seri Tuan Guru Haji Abdul Hadi bin Awang.

Ditubuhkan pada 1955, PAS adalah alternatif bagi mengimbangi perjuangan nasionalisme UMNO sebagai sebuah parti yang mendukung Islam. Namun, hala tuju serta teras penubuhannya semakin hari semakin kabur dan terpesong selepas parti itu menyertai Pakatan Pembangkang bersama DAP dan Keadilan.

CONTOH DAN DAKWAAN MEMBUKTIKAN PAS SEBAGAI PARTI “AJARAN SESAT”

Sebagai sebuah parti politik yang memperjuangkan hak dan kepentingan umat Islam di negara ini, PAS dilihat berani dalam mengeluarkan fatwa yang wajib diikuti oleh umat Islam khusus bagi penyokong-penyokongnya.

Soal halal dan haram seperti sudah menjadi permainan politik kotor mereka untuk meraih undi. Buktinya PAS berani mengeluarkan Fatwa “Halal Haram PAS” :

  • Kubur PAS berbeza dengan kubur yang telah diwartakan oleh kerajaan. 
Ahli pas yang meninggal ditanam bukan di tanah perkuburan Islam sebaliknya di kawasan persendirian ekoran kenyataan pemimpin Pas yang menyuruh para penyokong mengebumikan jenazah di kawasan mereka sendiri. Walhal kerajaan telah menyediakan tanah perkuburan untuk rakyat malahan lebih afdal tanam di tanah perkuburan sedia ada kerana mendapat manfaat hasil doa orang yang menziarahi tanah perkuburan.


  • Haram sembahyang berimamkan imam yang dilantik oleh kerajaan.

Penyokong Pas membina surau sendiri seterusnya bersembahyang Jumaat di surau berkenaan. Padahal terdapat masjid di kawasan kariah mereka. Namun hasil ungkapan pemimpin yang sesat terus menyesatkan penyokong yang taasub tanpa menghiraukan hukum hakam.


  • Tidak sah bernikah berjurunikahkan kadi yang dilantik oleh kerajaan.

Pasangan Pas yang berkahwin di akad nikah semula kerana pendapat sesat mereka tidak sah sekiranya kadi kerajaan menjadi jurunikah. Mereka yang menggunakan khidmat kadi kerajaan untuk mendapatkan sijil kahwin, perlu di akad dengan kadi Pas kerana nikah itu sah hanya menggunakan khidmat kadi Pas.


  • Haram makan sembelihan orang UMNO.

Syarat sah sembelihan ialah Islam dan baligh. Tetapi ‘fatwa’ Pas memutarbelitkan hukum malahan sanggup mengharamkan hasil sembelihan Orang Islam selain daripada ahli Pas.


  • Tidak boleh menghadiri kematian orang UMNO walaupun saudara mara.

Tidak mengira adik beradik, saudara mara, ibu bapa, sepupu ataupun waris terdekat yang menyokong UMNO tidak boleh diziarahi ahli Pas ketika meninggal dunia.


CONTOH DAN DAKWAAN MEMBUKTIKAN PAS SEBAGAI PARTI “BONEKA”

Selain daripada mengeluarkan fatwa “sendiri” sebagai usaha untuk meraih undi dan menunjukkan hanya PAS sahaja yang akan mengambil berat tentang hak dan kepentingan Umat Islam di negara ini, hala tuju PAS terus dipersoalkan.

Ini kerana PAS kini lebih cenderung menyokong tindak tanduk serta keputusan rakan sekutunya DAP dan Keadilan. Fungsi PAS sebagai parti yang menegakkan syiar Islam di negara ini seolah-olah tenggelam dek keakuran parti itu dengan suara DAP dan Keadilan yang lebih dominan.

Dalam erti kata lain, PAS kini menjadi “Pak Turut” atau boneka dua parti yang lebih liberal itu dengan mengiakan segala rancangan dan keputusannya, walaupun ia bertentangan dengan lunas-lunas agama dan hala tuju asal parti itu . Ia termasuk.

Menyokong amalan songsang

PAS secara tidak langsung menyokong amalan Lesbian, Gay, Biseksual dan Transeksual, (LGBT) yang dibawa oleh Datuk S. Ambiga di negara ini apabila tiada sebarang pendirian untuk menghalang diberikan walaupun secara jelas amalan ini menyimpang jauh daripada amalan Islam.

Melengah-lengahkan Muzakarah

Penarikan semula serta penangguhan idea bermuzakarah oleh PAS bagi membincangkan tentang hak dan kepentingan orang Islam di negara ini menimbulkan tanda tanya. Mana tidaknya, idea awal muzakarah ini dicetuskan oleh Presidennya Datuk Seri Hadi Awang.

Menghalalkan penyertaan dalam Himpunan Bersih

Tindakan Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Aziz menghalalkan penyertaan penyokong-penyokong PAS termasuk anak beliau sendiri menyertai Perhimpunan Bersih turut dipersoalkan. Walaupun perhimpunan itu telah diklasifikasikan sebagai perhimpunan haram yang bakal memberi kesan buruk kepada orang ramai termasuk isu keselamatan dan fahaman ekstremis, namun ia disokong penuh oleh orang nombor satu PAS itu. Kesanggupan beliau menaja kos penyertaan penyokong parti itu dikutuk ramai pihak.

Ketepikan tubuhkan Negara Islam kepada Negara berkebajikan

Sejak ditubuhkan 57 tahun lalu, objektif utama PAS adalah untuk menubuhkan sebuah negara Islam yang berlandaskan hukum hudud. Namun setelah menyertai Pakatan Pembangkang, hala tuju itu ditukar dan mengiakan penubuhan sebuah negara berkebajikan yang dicetuskan oleh rakan sekutunya, DAP dan Keadilan.

Jelas keempat-empat perkara yang dihuraikan di atas menunjukkan hala tuju serta objektif PAS sebagai parti politik telah tersasar jauh. Apa yang dapat dilihat PAS bukan sahaja tidak mempunyai pendirian malah dijadikan boneka oleh DAP dan Keadilan kerana setiap tindakan dan keputusannya dipengaruhi kepentingan rakan sekutunya itu.

Adakah ini parti yang perlu disokong rakyat? Tepuk dada tanya selera. Kerana setiap tindakan dan keputusan hala tujunya dipengaruhi dasar serta hala tuju DAP dan Keadilan. Justeru setiap tindakan dan keputusan yang dibuat adalah bagi memastikan kelangsungan PAS dalam Pakatan Pembangkang sekiranya mereka berjaya menawan Putrajaya.

Jika kini PAS sudah tidak mampu mengekalkan hala tuju bagi menjaga hak dan kepentingan umat Islam di negara ini, apatah lagi bila Pakatan Pembangkang berjaya menjadi kerajaan. Bagaimana nasib Orang Islam dan Orang Melayu ketika itu?

KESIMPULAN

PAS kini, bukanlah satu parti yang memperjuangkan hak dan kepentingan umat Islam. Tetapi hanyalah sebagai alat bagi menarik penyokong yang dikaburi oleh politik keislaman semata-mata. Apa yang penting kedudukan parti itu terjamin seandainya Pakatan Pembangkang dapat menakluk Putrajaya. Selain daripada itu, PAS sudah tersasar dari hala tuju asal dan boleh dikatakan sebagai parti “ajaran sesat”.
comments (2) | | Read More...

Keranamu Yong Teck Lee - GLC Sabah Rugi RM114 Juta

Penulis : Tukang Carut on Monday, 23 July 2012 | 08:27

Monday, 23 July 2012

TERINGAT suatu ketika dahulu kisah berkaitan dengan Yong Teck Lee (YTL) ni. Ikuti kisah YTL melalui tulisan saudara Musli Oli dalam blognya seperti berikut....

BUNYI muka depan akhbar Daily Express di Kota Kinabalu, "Massive RM114m losses by ex-CM". Walaupun nama DatukYong Teck Lee tidak disebut Datuk Haji Rahman Ghani, CEO Syarikat Warisan Harta Sabah (WHS) dalam kenyataan akhbar itu, namun secara umum rakyat Sabah tahu Ketua Menteri Sabah pada Disember 1997 ialah Yong Teck Lee.

Sejak tahun 1994, BN Sabah mengamalkan satu dasar unik menggilir-gilirkan jawatan Ketua Menteri Sabah  diantara tiga  kaum utama: bumiputera Islam, bumiputera bukan Islam dan kaum Cina. Setiap kaum berpeluang menjawat selama dua tahun.

Datuk Yong Teck Lee menjadi Ketua Menteri Sabah selepas tempuh bumiputera Islam Tan Sri Sakaran Dandai (sekarang Tun) dan  Datuk Seri Mohd Salleh Said Keruak. Selama tempuh dua tahun Yong menjadi KM Sabah, banyak dasar-dasarnya tidak popular termasuk memperkenalkan Forest Management Unit (FMU) yang mengasingkan 2 juta hektar kawasan balak negeri Sabah kepada kurang daripada 20 syarikat untuk tempuh 100 tahun!

Selain kerugian yang didedahkan WHS, berikutan keputusan Yong Teck Lee mengarahkan 'share swap' pemilikan saham Warisan Harta dalam MISC sebuah syarikat yg dianggap memiliki saham 'blue chips' dengan saham North Borneo Trading (NBT) dan Sugarbun Corporation Berhad, dimiliki dua usahawan dari Sarawak yang merupakan saham spekulatif.

Berikutan itu bukan sahaja Warisan Harta rugi dalam tahun kewangannya sebanyak RM200 juta kerana kejatuhan harga kedua-dua saham tetapi juga kehilangan keuntungan daripada right issues, kenaikan harga saham, dan dividen daripada MISC!

Saya juga difahamkan Yong Teck Lee juga mengarahkan BOD Amanah Saham Sabah (SAS) membeli saham-saham NBT dan Sugarbun, sehingga SAS mengalami kerugian teruk dan sehingga hari ini nilainya merosot dengan teruk dan ramai pelabur rakyat tempatan Sabah mengalami kerugian.

Yong Teck Lee yang juga presiden parti SAPP sebuah parti komponen BN Sabah sejak ditubuhkan menjelang PRU 1994, telah pada bulan June 2008 keluar daripada Barisan Nasional, berikutan hilang kepercayaan terhadap kepimpinan PM ketika itu, Tun Abdullah Badawi. Pada masa ini  dua MP dari SAPP yang menang atas tikit BN pada PRU 12,  menjadi anggota bebas dalam Dewan Rakyat.
sumber : http://muslioli.blogspot.com/2010/06/kerana-mu-yong-teck-lee-glc-sabah-rugi.html
comments (2) | | Read More...

WikiLeaks Dedah Duit Rasuah Anwar Ketika Menjadi Menteri Kewangan

Penulis : Tukang Carut on Friday, 20 July 2012 | 14:23

Friday, 20 July 2012



1. Name : Mr Anwar bin Ibrahim
Post : Deputy Prime Minister
Passport No. : D 283767 (M)
Bank : Citibank
Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)
2 years
Account No : DD-2141-7922-549-F
Amount : USD $ 10,000,000.00
Date of opening account : 21/04/97
Date of Maturity : 21/04/99

2. Name : Mr. Anwar bin Ibrahim
Post : Deputy Prime Minister
Passport No. : D 283767 (M)
Bank : United Overseas Bank
Type of Account : Fixed Deposit
2 years
Account No : M-3914-7179-212-D
Amount : S $ 5,500,000.00
Date of opening account : 28/05/97
Date of Maturity : 28/05/99

3. Name : Mr. Anwar bin Ibrahim
Post : Deputy Prime Minister
Passport No. : D 283767 (M)
Bank : Development Bank of Singapore
Type of Account : Fixed Deposit
2 years
Account No : B 1712-341-619-C
Amount : S $ 8,000,000.00
Date of opening account : 29/06/97
Date of Maturity : 29/06/99

4. Name: Mr. Anwar bin Ibrahim
Post : Deputy Prime Minister
Passport No. : D 283767 (M)
Bank : Bank of China
Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)
3 years
Account No : D 319-2218-512-J
Amount : USD 3,500,000.00
Date of opening account : 28/02/98
Date of Maturity : 28/02/01

5. Name : Mr. Anwar bin Ibrahim
Post : Deputy Prime Minister
Passport No. : D 283767 (M)
Bank : Citibank
Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)
2 years
Account No : M 374-6593-88 D
Amount : USD 4,000,000.00
Date of opening account : 08/06/97
Date of Maturity : 08/06/99

6. Name : Mr. Anwar bin Ibrahim
Post : Deputy Prime Minister
Passport No. : D 283767 (M)
Bank : Israeli National Bank
Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)
2 years
Account No : BD 5211-7925-8716-51 MA
Amount : USD 6,500,000.00
Date of opening account : 08/06/97
Date of Maturity : 08/06/99

7. Name : Mr. Anwar bin Ibrahim
Post : Deputy Prime Minister
Passport No. : D 283767 (M)
Bank : American Express Bank
Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)
3 years
Account No : E- 6654-662-719-M
Amount : USD 5,000,000.00
Date of opening account : 09/07/96
Date of Maturity : 09/07/99

8. Name : Mr. Anwar bin Ibrahim
Post : Deputy Prime Minister
Passport No. : D 283767 (M)
Bank : American Express Bank
Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)
3 years
Account No : J-5152-6161-311-D
Amount : USD 5,000,000.00
Date of opening account : 24/01/97
Date of Maturity : 24/01/00

9. Name : Mr. Anwar bin Ibrahim
Post : Deputy Prime Minister
Passport No. : D 283767 (M)
Bank : Israel National Bank
Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)
3 years
Account No : FG 3469-4462-9172 (DE)
Amount : USD 10,000,000.00
Date of opening account : 21/09/96
Date of Maturity : 21/09/99

10. Name : Mr. Anwar bin Ibrahim
Post : Deputy Prime Minister
Passport No. : D 283767 (M)
Bank : Israel National Bank
Type of Account : Fixed Deposit
2 years
Account No : H 7639-1722-5243 (MG)
Amount : S $ 5,000,000.00
Date of opening account : 09/06/97
Date of Maturity : 09/06/99


11. Name : Mr. Anwar bin Ibrahim
Post : Deputy Prime Minister
Passport No. : D 283767 (M)
Bank : Israel National Bank
Type of Account : Fixed Deposit
1 years
Account No : DC 7943-7716-2713 33 NB
Amount : S $ 7,500,000.00
Date of opening account : 10/12/97
Date of Maturity : 10/12/98

12. Name : Mr. Anwar bin Ibrahim
Post : Deputy Prime Minister
Passport No. : D 283767 (M)
Bank : Israel National Bank
Type of Account : Fixed Deposit
2 years
Account No : GH 1299-4166-339 A
Amount : S $ 5,000,000.00
Date of opening account : 11/06/97
Date of Maturity : 11/06/99

13. Name : Mr. Anwar bin Ibrahim
Post : Deputy Prime Minister
Passport No. : D 283767 (M)
Bank : Israel National Bank
Type of Account : Fixed Deposit
2 years
Account No : D 1471-3134-22 F
Amount : S $ 3,000,000.00
Date of opening account : 03/04/97
Date of Maturity : 03/04/99

14. Name : Mr. Anwar bin Ibrahim
Post : Deputy Prime Minister
Passport No. : D 283767 (M)
Bank : Citibank
Type of Account : Fixed Deposit
2 years
Account No : AB 7193-4111-331 (A)
Amount : S $ 6,000,000.00
Date of opening account : 20/12/96
Date of Maturity : 20/12/98

15. Name : Mr. Anwar bin Ibrahim
Post : Deputy Prime Minister
Passport No. : D 283767 (M)
Bank : Citibank
Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency
3 years
Account No : FA 9132-3156-212 E
Amount : USD 7,000,000.00
Date of opening account : 11/04/96
Date of Maturity : 11/04/99

16. Name : Mr. Anwar bin Ibrahim
Post : Deputy Prime Minister
Passport No. : D 283767 (M)
Bank : Citibank
Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)
2 years
Account No : M 819-5512-71 D
Amount : USD 6,000,000.00
Date of opening account : 06/05/97
Date of Maturity : 06/05/99

17. Name : Mr. Anwar bin Ibrahim
Post : Deputy Prime Minister
Passport No. : D 283767 (M)
Bank : Citibank
Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)
2 years
Account No : M 819-5512-71 D
Amount : USD 5,000,000.00
Date of opening account : 06/05/97
Date of Maturity : 06/05/99

18. Name : Mr. Anwar bin Ibrahim
Post : Deputy Prime Minister
Passport No. : D 283767 (M)
Bank : Israeli National Bank
Type of Account : Fixed Deposit
3 years
Account No : GM 5210-6125-8862-49 DG
Amount : S $ 6,000,000.00
Date of opening account : 10/04/96
Date of Maturity : 10/04/99

19. Name : Mr. Anwar bin Ibrahim
Post : Deputy Prime Minister
Passport No. : D 283767 (M)
Bank : Israeli National Bank
Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)
2 years
Account No : HD 4179-2416-3829-31AD
Amount : USD 5,500,000.00
Date of opening account : 21/12/96
Date of Maturity : 21/12/98

20. Name : Mr. Anwar bin Ibrahim
Post : Deputy Prime Minister
Passport No. : D 283767 (M)
Bank : Israeli National Bank
Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)
2 years
Account No : SD 3912-4942-6918-72 DA
Amount : S $ 8,000,000.00
Date of opening account : 03/12/96
Date of Maturity : 03/12/98


Secara totalnya, Anwar telah membuka akaun bank di Bank Israeli National Bank sebanyak 9 kali di sekitar tahun 1996 -1997 semasa menjawat jawatan kedua tertinggi dalam kabinet, Timbalan Perdana Menteri dan juga Menteri Kewangan.

Ke sana sini Anwar menjaja kebanggaannya pernah menjadi menteri kewangan selama 8 tahun rupa-rupanya dalam diam menjalinkan kerjasama dengan puak Yahudi. Jelas sekali membuktikan Anwar membantu negara Israel dalam agenda memperluaskan empayar mereka.

Begitu banyak bank di duniawi, kenapa Anwar memilih Israeli National Bank? Dan dari manakah datangnya sumber duit tersebut? Rasuah? Bayaran penjualan maklumat negara Malaysia kepada perisik barat?

Begitu banyak fakta dan bukti menunjukkan Anwar berpaksikan kepada kuasa barat didedahkan, namun bangsa melayu masih enggan mempercayai perkara ini. 

Sedarlah bahawa perjuangan Pakatan Rakyat ini hanyalah untuk kepentingan individu yang bernama Anwar Ibrahim saja.
comments (2) | | Read More...

Penyokong PR Sabah Tetap Sokong Buku Jingga...PAS Kedah Tidak Sokong

Penulis : Tukang Carut on Thursday, 19 July 2012 | 14:45

Thursday, 19 July 2012

GARA-GARA taksub dengan perjuangan yang dibawa oleh Pakatan Rakyat (PR), penyokong-penyokong PR Sabah terus menerus menyokong perjuangan seperti yang terdapat dalam "Buku Jingga". Pemikiran mereka diracuni oleh PR sehinggakan tidak meneliti dengan lebih mendalam akan hakikat sebenar perjuangan yang dibawa oleh PR.

Lain pula ceritanya di negeri Kedah yang diperintah oleh PAS. PAS Kedah mulai sedar dari mimpi... habis air Liur dah bertali-tali bagi ceramah politik setiap malam.

Mereka, PAS, DAP dan PKR yang merancang Buku Jingga yang kini mereka juga yang kata tidak sesuai dilaksanakan? Bila agaknya mereka nak jadi cerdik? Kalau bercampur dengan golongan ini, sampai bila-bila pun takkan cerdik.. tapi kalau bab menghalalkan apa yang haram, merekalah orangnya.
comments | | Read More...

PAS : Pemimpin Bukan Islam Tetap Boleh Guna Kalimah Allah

DALAM usaha untuk menguasai kerusi Parlimen atau DUN menjelang PRU-13 akan datang, berbagai taktik digunakan oleh parti PAS tanpa mengira sama ada ia bertentangan dengan agama Islam ataupun tidak. Dalam soal sedemikian, ternyata soal agama seolah-olah dibelakangi dan dimain-mainkan tanpa meletakkan ia ditempat yang tertinggi yang sepatutnya diagung-agungkan oleh penganutnya.
 
Bukti tersebut dapat kita lihat apabila PAS yang dikatakan sebenarnya bukan hendak memperjuangkan Islam tetapi inginkan kuasa untuk memerintah negara. Pemimpin-pemimpin PAS menggunakan isu-isu Islam untuk memujuk, mengambil hati dan dan ingin meraih sokongan daripada rakyat Malaysia yang kuat pegangan pada islam.

Bermacam-macam strategi dan helah digunakan oleh PAS bertujuan untuk mengelirukan pemikiran rakyat Malaysia yang mereka anggap sebagai "orang bodoh" dan "tiada akal". Penganut Islam dikelentong oleh pemimpin PAS dan mereka yang sudah terpengaruh akan menerimanya bulat-bulat tanpa berfikir panjang.
 
Menurut Nik Aziz, mereka yang menyoal segala perjuangan pemimpin ni akan di anggap melawan ulama, anti islam, murtad dan jadi kafir dan dianggap menentang hukum Allah.

Jika demikian, maka agama itu seolah-olah akan menjadi mainan politik sehinggakan yang "Haram jadi Halal". Jika ia berterusan berlaku, perpecahan dalam agama pasti akan berlaku dan kita akan mudah ditertawakan oleh masyarakat barat.
comments | | Read More...

Di Mana Ada Kemahuan Di Situ Ada Jalan


"OREN" hanya gimik politik bagi meraih simpati, peneroka yang kononnya akan dibela oleh kumpulan ini sebenarnya jauh lebih gembira menikmati hidup di Semporna. Benarlah kata pepatah "Bersusah-susah dahulu, bersenang-senang kemudian."

Itulah pengakuan tuan punya diri (Sultan Damma) tentang perubahan hidup sejak menjadi peneroka suatu ketika dahulu sehingga kini mengimbau kembali kenangan mula bergelar peneroka pada tahun 1991. Beliau ( Sultan Damma ) mereka hanya diberi upah RM7 sehari dan perlu turun ke ladang kelapa sawit pada setiap hari untuk meneroka hutan, menanam pokok kelapa sawit, membersihkan ladang dan menuai hasil.

Petikan dari kata-kata beliau, "Upah RM7 sehari memang susah untuk hidup kerana saya perlukan belanja besar setiap bulan untuk persekolahan anak. Ketika itu, saya memiliki seekor lembu dan sedikit demi sedikit saya membeli beberapa lembu lagi serta membina kandang bermodalkan simpanan berjumlah RM25,000.00.

Katanya lagi,"Menjadi peneroka adalah anugerah istimewa biarpun susah di awalnya, hidup akan senang jika ingin berusaha dan FELDA pula sentiasa membantu."

"OREN" ada engkorang kisah hidup peneroka sewaktu mula-mula dulu, sudah orang lain senang baru mau bersuara.
comments (1) | | Read More...

Sandakan Bakal "Dikuasai" Oleh Komunis Jika Terus Sokong PARTI DAP

Penulis : Tukang Carut on Monday, 16 July 2012 | 12:39

Monday, 16 July 2012

KEWUJUDAN PARTI DAP adalah semata-mata untuk memperjuangkan "Semangat  KOMUNIS " yang telah pudar di dunia. Namun diwujudkan semula untuk memusnahkan  MALAYSIA agar menjadi negara komunis. Ini lah perjuangan mereka.

Begitulah juga keadaannya akan berlaku di Sandakan jika rakyat di Sandakan terus menyokong DAP. Penyokong-penyokong parti DAP di Sandakan yang "buta" masih menganggap bahawa perjuangan yang dibawa oleh DAP bakal merubah Sandakan dari aspek ekonomi, politik dan Sosial. Tetapi mereka tidak sedar bahawa mereka "dipergunakan" oleh DAP untuk menjatuhkan kerajaan.

Mereka menaikan Harga barang kerana mereka telah menguasai ekonomi. Apa bila kenaikan harga barang berlaku, orang kuat DAP akan mengapi-apikan rakyat untuk menyalahkan kerajaan kononnya harga barang naik kerana kesalahan kerajaan tetapi sebenarnya ia berlaku disebabkan oleh manipulasi ekonomi oleh peniaga-peniaga yang terdiri daripada penyokong-penyokong DAP.

Mereka mengatakan mereka telah banyak memajukan MALAYSIA dalam perniagaan dan perindustrian. Mereka nak sistem BERAJA di hapuskan agar mereka bebas dan boleh memusnahkan bangsa Melayu dan bumiputera Sabah dan Sarawak.

Adakah benar " LIM KIT SIANG " adalah bekas setiausaha kepada " LEE KUAN YEW "?

Oleh yang demikian, bagi meneruskan perjuangan bapanya, Lim Guan Eng akan berusaha untuk menguasai MALAYSIA sepenuhnya menjelang PRU13 yang akan datang ini.

Mengapakah kita lalai dengan permusuhan dan perbezaan pendapat sesama kaum melayu dan bumiputera. Dimana kah rumpun MELAYU ??? Dimanakah  Perpaduan ???? Dimanakah Perjuangan sebenar ?? Adakah kita mahu di jajah semula dengan kuasa luar ???? Adakah kita ingin menjadi Negara yang bergolak seperti di Mesir ...........
comments | | Read More...

Jualan Lelong : STAR " Parti MURAHAN " Yang Bernilai RM50.00

BARU-BARU ini Parti STAR telah memasuki kawasan Kinabatangan dan sedang memperkenalkan hala tuju parti STAR yang  di bawah pimpinan Datuk Dr. Jeffrey  Kitingan.

Menurut sumber dalaman yang boleh dipercayai daripada Parti tersebut bahawa STAR telah membeli pengundi/rakyat dengan " NILAI RM 50.00" bagi seorang ahli baru yang mendaftar. Benarkah Parti ini memperjuangkan nasib rakyat?

Menurut Prof Madya Dr Bilcher Bala dari Universiti Malaysia Sabah (UMS)... "Mereka akan bercakaran sesama sendiri apa bila timbulnya parti baru di SABAH."

Lantaran daripada apa yang berlaku, timbul persoalan....Kenapa tak wujudkan Parti sendiri ????

Adakah tak yakin dengan diri sendiri atau bimbang dengan bayangan sendiri ???

Dimana kah perjuangan sebenar Datuk Dr. Jeffrey ???? Hinggakan orang-orang Sabah yang ingin menjadi seorang pendaftar akan mendapat RM 50.00 bagi seorang ahli yang baru!!!

Ini kah perjuangan !!!!! Dimana letaknya maruah Sabah andainya ia memberi keuntungan pada orang yang mementingkan diri sendiri. """" INGATLAH WAHAI ANAK WATAN SABAH jangan jadi Boneka .. .fikir-fikirkan.
comments (10) | | Read More...

Abby Abadi Masuk Jerat ADUN PAS Selising Kaki Tibai Isteri Orang

ENTAH dimana silapnya penilaian artis ternama Abby Abadi Gomo pun tak tahu sehinggakan tidak sedar bahawa beliau berada sepentas bersama seorang ADUN PAS yang merupakan penyumbahleweng ternama iaitu ADUN Selinsing ataupun ADUN Kereta api.


SUMBER : www.papagomo.com
comments | | Read More...

PANAS : Mengapa Pengundi Patut Tolak Yong Teck Lee?

Penulis : Tukang Carut on Wednesday, 11 July 2012 | 16:34

Wednesday, 11 July 2012

YONG TECK LEE (YTL) yang kononnya sedang berjuang atas konsep Sabah Sabahan dan mengembalikan kuasa autonami Sabah dilihat mempunyai agenda yang cukup licik dan memperalatkan pilihan raya kali ini untuk beliau terus merencanakan agenda peribadinya. Berputar belit segala fakta beliau dendangkan bagi meraih undi dan ada kalanya segala fakta ataupun cabaran yang beliau lemparkan seperti meludah ke langit kerana ada tindakan dan perbuatannya semasa menjadi Ketua Menteri dulu dilakukan oleh beliau dan ada yang tidak mampu dilakukan olehnya.Telunjuk lurus tapi kelingkingnya berkait.

Rakyat Sabah mungkin tidak pernah dan akan melupakan peranan yang beliau mainkan dalam kes rasuah dari tahun 1996 hingga 1998. Rakyat Sabah juga mungkin tidak lupa apa yang berlaku semasa YTL menjadi Ketua Menteri Sabah satu ketika dulu.

Pada 1996, YTL (ketika itu Ketua Menteri Sabah)  mengarahkan pembayaran RM5 juta hasil keuntungan jualan saham syarikat milik kerajaan negeri, Sapi Plantation milik Lembaga Kemajuan Tanah Negeri Sabah (LKTNS).
Ini didedahkan oleh Pengarah Briskmark Enterprise Sdn Bhd, Datuk Wasli Mohd Said, yang ketika itu merupakan Pengurus Besar Lembaga Kemajuan Tanah Negeri Sabah (LKTNS). Beliau berjumpa YTL di pejabatnya untuk memberikan taklimat mengenai cadangan pengambilalihan pengurusan 40 peratus saham Sapi Plantation bernilai RM16.8 juta.
Pendedahan dibuat Wasli ketika dihadapkan di Mahkamah Sesyen Kota Kinabalu 12 Februari 2004 untuk menghadapi 5 pertuduhan rasuah melibatkan RM1 juta dan pemberian saham 3.36 juta unit saham milik LKTNS.
Perjumpaan Wasil dan YTL kerap diadakan selepas itu, bukan sahaja di pejabat tetapi di luar pejabat. YTL turut menghubungi Wasil bagi memaklumkan kaedah pemberian wang. Wasil diminta bertemu dengan ejen YTL yang hanya dikenali melalui nompor plat pendaftaraan kereta ejen terbabit.
Briskmark ditubuhkan untuk dijadikan wadah bagi dana politik YTL.
Menjelang PRU 1999, YTL menerima sejumlah wang lagi daripada Wasil. Wasil turut diarahkan memberi hadiah berupa wang tunai RM500,000 kepada lapan ahli lembaga pengarah Bismark, selain Yong, beliau membayar wang tunai RM500,000 kepada setiap daripada lapan anggota lembaga Briskmark sebagai derma kepada mereka. Mereka ialah Datuk Salleh Otik, Datuk Ismail Jook, Abdul Kader Pateh, Laimun Laikim, Michael Emban, Talib Aning, John Liaw dan Catherine Yong.
Ketika menjadi ketua Menteri Sabah, beliau ada kaitan dengan sebuah syarikat iaitu Warisan Harta Sabah (WHS) rugi RM114 juta, berikutan keputusan YTL (ketika itu Pengerusi WHS) mengarahkan ‘share swap’ pemilikan saham WHS  dalam MISC sebuah syarikat yang dianggap memiliki saham ‘blue chips’ dengan saham North Borneo Trading (NBT) dan Sugarbun Corporation Berhad, dimiliki dua usahawan dari Sarawak yang merupakan saham spekulatif.

Berikutan itu bukan sahaja Warisan Harta rugi dalam tahun kewangannya sebanyak RM114  juta kerana kejatuhan harga kedua-dua saham tetapi juga kehilangan dividen daripada MISC.

YTL juga mengarahkan BOD Amanah Saham Sabah (SAS) membeli saham-saham NBT dan Sugarbun, sehingga SAS mengalami kerugian teruk dan sehingga hari ini nilainya merosot dengan teruk dan ramai pelabur rakyat tempatan Sabah mengalami kerugian.

Lebih 55 ribu pelabur Sabah, yang kebanyakannya terdiri daripada pesara dan yang berpendapatan rendah kehilangan pelaburan mereka (pada 1996) akibat kejatuhan saham SAS daripada RM1 seunit kepada 17 sen seunit ketika itu.

Selama tempoh dua tahun Yong menjadi KM Sabah, banyak dasar-dasarnya tidak popular termasuk memperkenalkan Forest Management Unit (FMU) yang mengasingkan 2 juta hektar kawasan balak negeri Sabah kepada kurang daripada 20 syarikat untuk tempuh 100 tahun. 

Semasa menjadi Ketua Menteri terlalu banyak  hak-hak rakyat dikatakan telah dinafikan oleh beliau dan antaranya adalah :geran-geran tanah untuk kampung-kampung tradisional Melayu seperti kawasan Inanam, Gudon,Tebobon,Karambunai dan Menggatal tidak diluluskan bagi tujuan pemilikan kerajaan negeri (untuk keuntungan peribadi).Tiada kontrak untuk kontraktor bumiputra.Tiada peluang pekerjaan untuk anak-anak Bumiputra.

Hak rakyat lain yang dikatakan diambil olh YTL ialah 1 juta ekar konsesi balak untuk tempoh 100 tahun bernilai lebih RM20 Billion dari Tenom hingga ke Kalabakan,Tanah persisiran laut di Teluk Likas bernilai lebih RM500 juta,Tanah persisiran laut di Tanjung Aru bernilai lebih RM500 juta.,Tanah-tanah Lembaga Kemajuan Tanah Sabah (SLDB) bernilai lebih RM2 billion diambil melalui Sawit Kinabalu Sdn Bhd.

Wang saham rakyat dalam Koperasi Pembangunan Desa (KPD) bernilai RM60 juta diambil melalui Benta Holdings,Duit rakyat diperbendaharaan negeri berjumlah RM36 juta setahun melalui Angkatan Hebat Sdn Bhd (kontrak sewa kereta kepada semua agensi kerajaan, Merobohkan rumah-rumah kerajaan di Tanjung Aru untuk pembinaan resort oleh sebuah syarikat kroni tetapi sehingga kini tanah tersebut terbiar kerana tanah berkenaan tidak mempunyai geran.

YTL juga dipercayai mempunyai perwatakan pemimpin yang tidak boleh dipercayai malah disifatkan antara pemimpin yang mendokong sifat opurtinis dengan mengambiol kesempatan atas hubungan baiknya dengan Datuk Joseph Pairin Kitingan hingga membolehkan beliau diberi kepercayaan memegang jawatan Timbalan Presiden PBS pada 30 September 1989. Pada 19 Julai 1990, YTL dilantik oleh Ketua Menteri (Pairin), sebagai Timbalan Ketua Menteri merangkap Menteri Pembangunan Industri sehingga 19 Januari 1994.

Rentetan krisis dalaman PBS pada waktu itu mendorong YTL keluar PBS  bertindak pantas menubuhkan sebuah parti baru iaitu SAPP pada 19 Januari 1994 dengan membuka keahlian kepada semua kaum, sama seperti PBS.  YTL menjadikan 'hilang kepercayaan' sebagai alasan meninggalkan Presiden Parti Bersatu Sabah (PBS), Datuk Seri Joseph Kitingan, yang bertanggungjawab membawanya masuk dalam politik Bahkan, YTL sendiri mengepalai kumpulan mengkhianati Pairin.

 YTL dipercayai mempunyai hubungan yang rapat dengan Anwar Ibrahim dan banyak menerima dana melalui kapasiti Anwar sebagai Menteri Kewangan.

Pada 18 Jun 2008, Teck Lee yang menjadi Presiden SAPP mengatakan mereka hilang kepercayaan terhadap kepimpinan Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi dan bersedia untuk menyokong sebarang undi tidak percaya terhadap Perdana Menteri. Kemudian YTL umum SAPP keluar BN pada 17 September 2008.

Sebaliknya, pengumuman Yong itu bercanggah dengan pendiriannya sebelum PRU 2008 apabila beliau dilaporkan memuji dan menyatakan sokongan padu kepada kepemimpinan Abdullah Ahmad Badawi.

Abdullah membuat kenyataan “'Saya tidak dapat memenuhi ketamakan dirinya (YTL)” bagi mengulas tindakan YTL itu. Maksudnya, YTL merupakan satu-satunya Presiden parti komponen BN Sabah yang tidak tercalon dalam PRU 2008. YTL menuntut janji jawatan Senator, tetapi tidak dipenuhi Musa dan Tun Abdullah Badawi. DUN Sabah yang bersidang tidak mencadangkan nama YTL sebagai Senator tetapi Musa mencadangkan nama lain.

YTL dipercayai termakan janji habuan yang ditawarkan oleh Anwar Ibrahim berikutan “isu 16 September”, iaitu pertukaran kerajaan berdasarkan kontroversi puluhan MP akan lompat parti. YTL juga mengakui pernah menemui Anwar sebanyak dua kali dalam tempoh itu, masing-masing di Hong Kong dan Kuala Lumpur. Tindakan SAPP keluar BN hanyalah strategi untuk meredakan kegagalan ’16 September’.

Bagaimanapun,  di pihak YTL, tindakan itu seperti ‘melangsaikan hutang’ dengan Anwar terutama hubungan Ketua Menteri - Menteri Kewangan dahulu. Dengan keputusan Yong Teck Lee mengeluarkan SAPP daripada BN, bermakna Yong Teck Lee Tidak Lagi berhutang dengan Anwar.

Pada 20 September 2008, Timbalan Presiden SAPP, Raymond Tan Exco Pemuda merangkap Ketua Pemuda Zon Sandakan, Alex Lim Su Chung dan Exco Wanita, yang juga Ketua Wanita Zon Sandakan Jane Ng Nyuk Jin, bersama 2000 ahli SAPP yang lain bertindak keluar parti itu kerana tidak bersetuju dengan keputusan YTL.

Menurut Raymond, perkara itu tidak mendapat persetujuan SAPP, tetapi hanya diputuskan secara de facto oleh YTL dan penyokongnya di kalangan ahli Majlis Tertinggi SAPP.
Pengundi di Parlimen Batu Sapi dituntut secara rasional untuk tidak memilih calon ini dan mereka Cuma ada dua pilihan untuk memilih iaitu antara BN dan PKR. Tepuk dada Tanya selera.
sumber : http://sanggahtokjanggut.blogspot.com/2010/10/mengapa-pengundi-batu-sapi-perlu-tolak.html 
comments | | Read More...

PRU-13 : Anwar Kibarkan Bendera Putih

WALAUPUN pilihanraya umum ke-13 belum berlangsung, Anwar Ibrahim sudah mengangkat bendera putih. Beliau menyatakan mahu bersara daripada dunia politik sekiranya Pakatan Rakyat gagal dalam misi menawan Putrajaya pada PRU-13 kelak.

Melalui senario tersebut, penganalisis mengandaikan dua kemungkinan iaitu :
1. Anwar menerima hakikat bahawa Pakatan Rakyat akan kalah
2. Kenyataannya itu berupa satu amaran agar Pakatan Rakyat bekerja lebih keras atau ia satu lagi taktik Anwar untuk menarik simpati rakyat.

Apapun, anak beliau, Nurul Izzah, seperti yang dijangka mendesak agar ayahnya meneruskan perjuangan kerana PKR dan blok pembangkang masih memerlukan kepimpinannya.

Ini kerana tanpa Anwar, masa depan Nurul Izzah juga turut malap kerana kedudukannya sebagai Ahli Parlimen dan Naib Presiden PKR banyak bergantung kepada pengaruh ayah, bukan kebolehannya sebagai politikus.

Rakan kongsi PKR, PAS pula dilihat sebagai menangguk ikan di air keruh dengan membayangkan seolah-olah ia rela melepaskan Anwar daripada menerajui pakatan pembangkang dan menggantikan daripada kalangannya.

Bagi PAS (kecuali Nik Aziz), inilah peluang keemasan yang ditunggu bagi meletakkan parti itu sebagai penggerak utama Pakatan Rakyat setelah disisihkan oleh PKR dan DAP.

Parti rasis DAP pula tetap mahu Anwar mengepalai agenda 'Tawan Putrajaya' kerana mereka tahu beliau popular dengan pengundi Cina dan tanpanya parti itu akan kehilangan sokongan daripada kaum itu.

Jadi boleh disimpulkan, PAS dan DAP sebenarnya bukanlah rakan kongsi yang ikhlas menyokong Anwar kerana masing-masing mempunyai kepentingan dan agenda tersembunyi.

Sebenarnya, PAS dan DAP melihat sebagai tokoh yang tidak lagi relevan dalam arus politik negara yang semakin berubah.

Mereka hanya akan menyokong Anwar selagi beliau boleh menyumbang kepada sokongan tambahan serta meningkatkan populariti parti masing-masing.

Jika Anwar dianggap memperkudakan PAS dan DAP, tetapi sebaliknya kedua-dua parti itulah yang mempergunakan ia selama ini.

Mungkin juga kenyataan persaraan Anwar adalah satu lagi pembohongan besarnya kepada rakyat sebagaimana ia telah lakukan dalam isu 16 September 2008.

Anwar menyebabkan rakyat berasa gusar dan bimbang, malah pelabur juga merasa ragu-ragu disebabkan khabar angin bahawa akan berlaku peralihan kerajaan.

Akhirnya tembelang Anwar pecah dan episod yang memalukan itu telah menghakis kepercayaan dan keyakinan rakat terhadap pembangkang.

Pembangkang kini dianggap sebagai 'Pakatan Penipu' yang pandai memainkan emosi rakyat, menabur janji palsu serta memutar belitkan fakta.

Jika diikutkan, bukan sahaja Anwar yang patut bersara, malah isterinya Wan Azizah, termasuk juga Azmin Ali, Nik Aziz, Abdul Hadi wajib bersara daripada pentas politik.

Ini kerana kehadiran mereka dalam arena siasah tidak langsung menyumbang kepada pembangunan negara terutamanay perpaduan bangsa di Malaysia ini.
comments | | Read More...

Pautan

Blog 24/7

 
Design Template by panjz-online | Support by creating website | Powered by Blogger