Artikel Panas Dan Sensasi

News Update :

Artikel Berkaitan

Home » » Lajim, Bumburing Dan Maijol : Benarkah Mereka Pejuang Rakyat Atau Pengecut?

Lajim, Bumburing Dan Maijol : Benarkah Mereka Pejuang Rakyat Atau Pengecut?

Penulis : Unknown on Monday 13 August 2012 | 16:10

"Sia rela elaun dan gaji sia tiada. Apa guna gaji puluhan ribu jika sia tidak dapat bantu rakyat Sabah"? Itulah antara ungkapan Lajim Ukin selepas meninggalkan BN dan menyertai Pakatan Rakyat yang diketuai oleh Anwar Ibrahim.

"Apabila Pakatan Rakyat ini menjadi kerajaan, Anwar berjanji akan bagi 20% (royalti minyak) kepada Sabah......Wilfred Bumburing.

Maijol Mahap???....Tidak tahu apa pula di cakapnya tu. Merapu agaknya....hahaha....

Inilah hero-hero yang menganggap mereka adalah perjuang negeri Sabah yang sebenar dalam menuntut hak-hak daripada daripada Barisan Nasional. Mereka telah bersekongkol dengan PR semata-mata kononnya untuk mencapai hasrat  tersebut. Tetapi yang peliknya, suatu ketika dahulu, bukan main lagi 'lancangnya' mulut mereka bertiga mengutuk kepimpinan PKR? Tak kah pelik?

Bagi mengetahui sama ada Lajim, Bumburing dan Maijol adalah betul-betul pejuang sebenar negeri Sabah, mari kita test mereka untuk membuat SATU PERKARA berikut :

Kita CABAR mereka sama ada mereka berani atau tidak minta ROYALTI MINYAK sebanyak 50% dan ke atas daripada Pakatan Rakyat dan terus dibuat perjanjian bertulis yang juga boleh dimasukkan dalam Buku Jingga Sabah. (P/S : Jangan dok setuju PR tawarkan 20%....hihi...)

Rakyat Sabah yang sudah termakan janji-jani Lajim, Bumburing dan mungkin Maijol sedang menunggu berita baik tersebut....

Kalaulah mereka tidak dapat melaksanakan tanggung-jawab tersebut, kita boleh labelkan mereka sebagai :

1. Pengecut
2. Gila kuasa
3. "Lembu" tunggangan Anwar Ibrahim
4. Mahu memecah-belahkan keharmonian Sabah
5. Mahu mencari publisiti murahan
6. Ingin menguasai kekayaan Sabah selaras dengan agenda politik peribadi mereka
7. Tamak.....

Silakan wahai pendekar bertiga.
Share this article :

+ comments + 2 comments

14 August 2012 at 21:21

Agak sukar untok meramalkan gerak langkah dan sepak terajang DS Lajim dan DS Wilfred dalam kehangatan politik diSabah sekarang ini. Ramai menjangkakan mereka akan menyertai PKR selepas keluar dari BN - tapi sebaliknya tidak. Walaupun jelas kelihatan berpaksikan kepada PR, namun kedua dua mereka akhirnya menubuhkan pertubuhan masing masing sebagai landasan pada perjuangan dan kesanimbungan politik mereka.Dalam PRU 13 nanti PR 'mungkin' - saya ulang mungkin - akan berpeluang memenangi beberapa kawasan Parlimen sekiranya pertandingan 1 lawan 1 dengan calun BN. Tapi khabarnya pertubuhan yang diketuai oleh DS Lajim akan bertanding di18 kawasan Parlimen Sabah.Calun calun dari kumpulan APS DS Wilfred sudah pasti juga akan bertanding. Ini belum masuk STAR, SAPP, PAS dan PKR sendiri. Kalau PRU diumumkan minggu depan misalnya, sudah hampir pasti parti parti gabungan PR ini akan bercakaran sesama sendiri. Mungkin ini lah juga hikmahnya DS Lajim dan DS Wilfred keluar dari BN; atau 'mungkin' kedua mereka ini diarahkan keluar untok buat operasi 'behind enemy line' kerana sebenarnya tidak ada yang mustahil dalam politik. Dalam keadaan sekarang siapa sebenarnya yang bercelaru diSabah..BN atau PR? Lajim dan Wilfred sudah pasti bukan pengecut dalam perjuangan politik. Pejuang rakyat? ini tak pasti.Tapi Lajim sudah jadi menteri dalam PBS/UMNO selama hampir 25 tahun..

15 August 2012 at 11:56

Nasib mereka akan jadi macam Kadiaq Ikatan Bow Tie, Thambrin Si perosak MARA...golongan expired dan mati pucuk ni tak kemanapun....hehehe apa khabar Ghapur Salleh unwinnable candidate lu tak nak lompat ke?

Post a Comment

Pautan

Blog 24/7

 
Design Template by panjz-online | Support by creating website | Powered by Blogger