Artikel Panas Dan Sensasi

News Update :

Beautiful Malaysia - Sabah

Topik Seks - Khas Untuk Lelaki

Topik Seks - Khas Untuk Wanita

Hot News »
Bagikan kepada teman!

Artikel Berkaitan

PKR manipulasikan PENJAWAT AWAM untuk Pemilihan Cabang PKR

Penulis : Tukang Carut on Wednesday, 23 April 2014 | 14:20

Wednesday, 23 April 2014


Menjelang Pemilihan Cabang PKR pada bulan Mei di fahamkan parti itu akan menggunakan TAKTIK yang paling terdesak pada tika ini iaitu menggunakan PENJAWAT AWAM sebagai pengundi yang tidak terlibat dalam kempen pemilihan Parti berkenaan. Ini kerana,kebanyakan daripada pengikut-pengikut parti berkenaan telah pun beralih arah ekoran kes Liwat pemimpin utama Parti berkenaandan juga pergolakan dalaman Parti yang kian meruncing.



Perkara ini seharusnya menjadi keutamaan bagi setiap Ketua-ketua Jabatan agar memastikan PENJAWAT AWAM tidak terpengaruh dengan hasutan dan fitnah yang di mainkan oleh pemimpin PKR.Teguran perlu di lakukan sekiranya PERLU untuk berbuat demikian kerana kecenderungan PENJAWAT AWAM dalam politik akan menyebabkan fokus mereka terhadap tanggungjawab yang di beri tidak dilaksanakan dengan telus dan amanah.


comments | | Read More...

MAT SABU tukar POSITION??




BOSAN dengan politik, Mohammad Sabu beralih arah ke bidang Sukan lantaran bakat terpendam yang beliau miliki...Manchester United merupakan Kelab yang menjadi pilihan dan idaman beliau untuk mengambil alih dan berusaha menaikkan nama kelab berkenaan yang semakin corot akhir-akhir ini.Semoga dengan perlantikan beliau dapat mengembalikan kegemilangan Manchester United di persada Liga bola sepak dunia.

MUNGKIN hanya mimpi semata-mata....
Marilah kita berdoa semoga ANGAN-ANGAN dan IMPIAN beliau dapat dimakbulkan...aminn.

Pergolakan parti belum selesai INIKAN PULA mahu mencipta nama di arena sukan dunia.







comments | | Read More...

RAFIZI RAMLI tidak dibenarkan masuk SARAWAK SAMPAI BILA-BILA..



Dalam perjanjian malaysia 1963,dijelaskan imigresen adalah dibawah kuasa negeri dan perlembagaan ini TIDAK BOLEH dipinda tanpa persetujuan kedua2 negeri sabah dan sarawak.
'SABAH AND SARAWAK HAS THEIR OWN AUTONOMY BASED ON THE"SAFEGUARDS AND COVEATS".PROVIDED FOR IN THE IGC REPORTS WHICH EVENTUALLY BECOME THE MALAYSIA AGREEMENT THAT WAS SIGNED BY THE UNITED KINGDOM,FEDERATION OF MALAYA,NORTH BORNEO,SARAWAK AND SINGAPORE.

"amik kaw la RAFIZI!! ....mulut longkang penghasut rakyat"!!  Beliau sepatutnya akur dengan ketegasan Ketua Menteri Sarawak tidak membenarkan Rafizi Ramli untuk memasuki Sarawak.Ini bermakna dalam sebarang kempen samaada PRK mahupun PRU..Rafizi diharamkan menjejakkan kaki ke bumi Kenyalang.

comments | | Read More...

Himpunan REFORMASI ??

Penulis : Tukang Carut on Monday, 21 April 2014 | 12:25

Monday, 21 April 2014




Beberapa poster Himpunan Reformasi 2.0 di negeri yang berbeza menunjukkan penglibatan tokoh yang sama sebagai penceramah khususnya, Datuk Saifuddin Nasution Ismail. Melalui poster-poster berkenaan jelas menunjukkan perpecahan dikalangan pemimpin-pemimpin Parti PKR. Penyebaran Risalah bertajuk ‘Layakkah Azmin?’ diedar oleh pihak tertentu kepada orang ramai yang hadir pada program itu. Walhal, Azmin merupakan salah seorang pemimpin yang cukup lantang menegakkan perjuangan Parti itu.

JADI?? apakah anda tidak melihat MASALAH besar yang sedang berlaku dalam PARTI ini?? masih mahu memilihnya lagi?? "Mengubah tidak semudah mengalihkan Kapal yang sedang berlabuh di Lautan Samudera".
comments | | Read More...

MATI itu pasti..

Penulis : Tukang Carut on Thursday, 17 April 2014 | 10:55

Thursday, 17 April 2014




"Kerana Pulut Santan Binasa,  Kerana Mulut Badan Binasa" itulah ayat yang paling sesuai dengan situasi yang melanda mendiang Karpal.Kerana KECABULAN kata-katanya.."Kun Fa Ya Kun" maut telah menjemput beliau.Diharapkan selepas ini para pengikut PAS bolehlah mentalkinkan mayat beliau sepertimana yang pernah di lakukan sebelum ini !



comments | | Read More...

TANAH MELAYU ATAU PERSEKUTUAN TANAH MELAYU ?




 
APA yang berlaku hari ini sebenarnya mewajibkan bangsa melayu melihat skop di luar sidang media..di luar kotak.

penentuan demokrasi sebagai penentu kerajaan rasanya perlu difikirkan rasionalnya semula bagi menerus dan mengekalkan kuasa dominan bangsa melayu ...

yang dipertuan agong dan majlis raja-raja adalah penentu mutlak keselamatan islam dan bangsa melayu di tanah melayu.

melayu ini bijak. lontaran kepada bangsa asing dijadikan asas penilaian hati budi.

kemasnya bangsa melayu diselikan dengan kias dan bidalan.
ianya bertujuan untuk menyampaikan maksud.

hakikat dan realiti hari ini, politik di malaysia sudah mencapai tahap diberi betis nak peha. kini desakan mereka sudah terbuka dan terlalu menggasak kuasa islam dan melayu itu sendiri.

kini soalan ini dipulangkan semula kepada bangsa melayu, sediakah untuk memberikan peha ?

raja berperlembagaan.
kuasa dominan barunya adalah majlis raja-raja.
perdana menteri dan kabinet hanya menjadi pelaksana.

inilah motif perjuangan kita.

Istilah melayu itu sendiri sebenarnya tidak menjurus kepada bangsa melayu yang ada di Semenanjung Malaysia, untuk apa kita mempersoalkan jika hanya untuk memberi ruang dan peluang kepada bangsa bukan melayu yang kelihatan begitu biadap mempertikaikan hak-hak dan keistimewaan orang melayu.
mengapa kita tidak cerdik untuk checkmate mereka terlebih dahulu ?

demokrasi malaysia yang menentukan kerajaan sudah menampakkan nanah busuk hati mereka. kita sudah tahu siapa intan siapa kaca.

cerita mengenai kemasukan singapura ke malaysia bukan lagi rahsia. tujuannya untuk menguatkan kuasa keturunan 'beng' di malaysia.. mereka sudah ada motif. kita bagaimana ? 

bijaklah melayu. kembalikan kepada sistem pemerintahan baru, raja berperlembagaan dan majlis raja-raja.

bukankah ini juga hak asasi bangsa melayu juga ?
'beng' terlalu safeguards interest mereka.
lihat sahaja bagaimana pemikiran 'beng' dalam dong zhong.

kita juga wajib safeguards our interest juga.

tanah scottish..scotland.
tanah irish..ireland.
tanah inggeris..england.
tanah melayu..malay land.

tanah melayu...indahnya namamu.
atau persekutuan tanah melayu gabungan semenanjung sabah sarawak ...?  mungkin brunei.Bukankah kita juga secara tidak langsung termasuk dalam golongan melayu...Kalau bukan kita...siapa lagi??
comments (1) | | Read More...

DAP "kehilangan taringnya"

:-(

"Karpal dilaporkan maut dalam perjalanan dari Kuala Lumpur ke Pulau Pinang bersama seorang lagi anak lelakinya, Ramkarpal Singh untuk mengendalikan satu kes mahkamah pagi ini."
Jika sebelum ini parti DAP seringkali "berselindung" di sebalik kepetahan beliau akhirnya terpaksa akur dengan TAKDIR. Sebelum kejadian, Karpal melepaskan jawatan Pengerusi Kebangsaan DAP kerana mematuhi Akta Pertubuhan yang menghalang seseorang memegang jawatan setelah disabitkan bersalah di bawah Akta Hasutan 1948 oleh Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur pada 11 Mac lalu. 
"Semoga dosa-dosanya yang lalu di ampunkan"....
comments (2) | | Read More...

Himpunan "Blackout" Sabah : Penyokong Pembangkang "Budu"???

Penulis : Tukang Carut on Thursday, 9 May 2013 | 13:41

Thursday, 9 May 2013

PENYOKONG pembangkang di Sabah ini memang 'budu'. Pasal 'blackout' pun mereka nak bising??? Blackout di kawasan P.188 Silam dan N.51 Kunak telah menafikan kemenangan parti pembangkang dalam PRU-13 yang lepas???Hahaha.......

Disebabkan 'kebuduan'' merika itulah maka merika sanggup akan membuat perhimpunan "blackout' pada 10 Mei 2013, Jumaat ini di Pejabat SPR Kota Kinabalu. Apa tujuan tu ging? SPR kasi 'blackout' lampu??? SPR tipu??? Hahaha....kasian batul kamurang ini jadi alat kebodohan pimpinan Anwar Ibrahim.

Mari kita lihat dakwaan pembangkang berkaitan dengan 'blackout' yang berlaku di Sabah ini sehingga menyebabkan "parti pembangkang kalah" di Sabah ini....mengikut dakwaan merika.


Maklumat di atas adalah antara senarai tempat 'blackout' yang mengundang ketidakpuasan penyokong pembangkang khasnya PKR termasuk P.188 Silam dan N.51 Kunak, Sabah.


Keputusan PRU-13 bagi Kerusi P.188 Silam

8.47 pm : P.188 Silam Blackout

- Apa bentuk penipuan yang dilakukan oleh SPR/BN semasa blackout di P.188 Silam ketika itu
  ging??? Tambah kertas undi sebanyak 13,387??? Ubah pengiraan??? Mana wakil parti?? Buta
  kah??? Hihihi......

- Perbezaan undi antara PKR 9671 dan  BN 23,058.....selisih angka kemenangan BN terlampau
  kecil??? Kalau lah selisih kemenangan calon BN sekitar 1000 undi ke bawah, bolehlah kamurang
  bising ging....ini 'jauh panggang dari api'.




Keputusan PRU-13 Bagi Kerusi N.51 Kunak.

9.27 pm : N.51 Kunak 'blackout'

- PKR pun bising pasal 'blackout' di N.51 Kunak ini??? Seluruh kawasan di Kunak 'blackout' kah
  pada masa tersebut???

- Pengiraan undi di N.51 Kunak bagi kerusi parlimen berlaku penipuan??? Logik ka ging....bila mana
  majoriti undi bagi kerusi parlimen adalah sebanyak 13,387. Apa bentuk penipuan yang dilakukan
  oleh SPR sehinggakan sempat menambah kertas undi sebanyak 13,387???....atau menipu kiraan???

- Semasa 'blackout' SPR/BN sempat menambah kertas undi BN ke dalam tong SPR bagi kerusi
   N.51 Kunak sebanyak lima ribu??? Logik ka??? Mana pigi ejen/wakil parti pembangkang yang
   sepatutnya berada di sana??? Buta kah mereka itu? Haha....

- Tiada pun calon PKR bertanding dalam kerusi N.51 Kunak. Penyokong PKR bising pulak???

- Apa pulak asas calon parti BEBAS dan STAR mahu bising protes pasal 'blackout
  pulak???.....Sokongan pengundi terhadap mereka pun tidak ramai.

- Sepatutnya calon parti BEBAS yang bising kenapa 'blackout' berlaku bukan PKR.....itupun jika
  selisih angka kemenangan calon BN di bawah 1000 undi....baru logik ging.

- Parti PAS tidak akan diterima di Sabah....buat apa nak lakukan penipuan kertas undi PAS???

Hahaha..........!!!!

comments (7) | | Read More...

Himpunan "Black Out" Tidak Akan Pengaruhi Keputusan SPR

SEBARANG bantahan terbuka atau perhimpunan tidak mampu mengubah keputusan pilihan raya umum atau mengakibatkan ia diadakan semula, kata Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof.

Beliau berkata sebaliknya calon atau mereka yang tidak berpuas hati dengan keputusan pilihan raya umum ke-13 (PRU13) boleh memohon semakan supaya pilihan raya diadakan semula dengan mengemukakan petisyen selepas pewartaan keputusan oleh SPR, mengikut undang-undang.

"Selepas diwartakan dalam tempoh 21, mereka boleh buat petisyen, itu yang betul dan kalau bukti-bukti itu jelas serta lengkap dan pihak hakim mengakui wujudnya perlakuan rasuah, penipuan atau menyalahi undang-undang, maka mungkin Hakim Mahkamah Tinggi berkenaan akan memutuskan bahawa keputusan pilihan rayaitu tidak sah.

"Dengan itu barulah boleh diadakan pilihan raya semula, tetapi jika dibuat perjumpaan atau perhimpunan seperti Rabu malam, yang saya pun tak tahu apa maksud dia, sebenarnya tidak akan mengubah apa-apa yang boleh mengakibatkan pilihan raya diadakan semula," katanya selepas ditemu ramah Radio24 di Wisma Bernama pada Rabu.

Abdul Aziz berkata demikian ketika diminta mengulas perhimpunan haram pembangkang di Stadium Kelana Jaya, yang kononnya diadakan bagi menyatakan rasa tidak puas hati berhubung keputusan PRU13 Ahad lepas.

Di sebalik pelbagai tuduhan seperti isu dakwat kekal, pengundi hantu, orang asing diguna sebagai pengundi dan bekalan elektrik terputus, Abdul Aziz berkata beliau yakin PRU13 berlangsung secara bersih serta teratur, dan SPR sama sekali tidak terbabit membantu mana-mana pihak memenangi pengundian.

"Saya ingin nyatakan bahawa pilihan raya yang diadakan adalah begitu saksama, yang menang bukan sebab ditolong SPR, dan yang kalah bukan kerana tidak dibantu SPR, yang menentukan kalah menang di Malaysia ialah pengundi berdaftar yang mengundi," katanya.

Berdasarkan rekod, jumlah tertinggi petisyen berhubung keputusan PRU yang diterima SPR ialah pada 1999 iaitu 40 diikuti lebih 30 petisyen pada 2004.

Jumlah petisyen menurun kepada 26 pada 2008, walaupun ketika itu berlaku tsunami politik yang tidak berpihak kepada Barisan Nasional. -BERNAMA
comments (1) | | Read More...

Kunjungan Ke Beaufort "Signal" Kekalahan Mat Sabu Dan Lajim Ukin

Penulis : Tukang Carut on Wednesday, 8 May 2013 | 12:45

Wednesday, 8 May 2013

KUNJUNGAN Mat Sabu ke Beaufort pada 7 April 2013 yang lepas yang bertujuan untuk membantu Lajim Ukin memberi kemenangan besar kepada PKR sebenarnya bukanlah perkara yang boleh dibanggakan TETAPI sebenarnya ia adalah berupa "SIGNAL" kepada kekalahan Mat Sabu dan Lajim Ukin dalam PRU-13.

Ramai orang tidak mengetahui bahawa Mat Sabu akan membawa 'bala' kepada calon-calon PKR yang bertanding dalam PRU-13. Bukti yang jelas dapat dilihat apabila 'ilmu' Mat Sabu tidak dapat menembusi Parlimen Beaufort dan akhirnya 'ilmu' pendinding dari Beaufort di bawanya balik ke parlimen Pendang, Kedah.

Hahaha....macam cerita komik la pulak. Tapi itulah hakikatnya. Kena terimalah kenyataan ye!!!!


comments (2) | | Read More...

Kalau Sudah Kalah Bilang SPR Yang Tipu...Padahal Ejen Setiap Parti Nampak

KALAU sudah kalah, macam-macam perkara yang cuba ditimbulkan oleh penyokong parti pembangkang ini dengan menuduh bahawa SPR adalah menipu, tidak betul dan macam-macam lagi tuduhan yang negatif. Budu punya orang!!!! Hahaha....

Dalam pusat mengundi, wakil-wakil/ejen dari setiap parti yang bertanding dibenarkan untuk masuk bagi menyaksikan proses mengundi. Jika prosesnya tidak betul maka ejen akan membuat bantahan.

Bukan setakat itu sahaja, di setiap pusat mengundi, ia akan diketuai oleh KETUA TEMPAT MENGUNDI (KTM). Dan sebagai KTM, tidak semua daripada mereka adalah pro-kerajaan TETAPI terdapat juga pro-pembangkang. Maka, sebagai KTM pro-pembangkang, mereka juga tahu setiap perjalanan dan proses mengundi.

Untuk mengetahui macam mana proses pengundian berlaku, berikut adalah pengalaman ejen-ejen yang terlibat semasa PRU-13 yang lepas :


Assalamualaikum.Terima kasih kepada Saudara Hilmi Samad diatas komentar sebagai seorang Counting Agent(CA).Di sini adalah komen saya terhadap apa yang dikatakan sebagai isu SPR tidak telus/undi hilang/kotak undi baru/undi tidak rahsia.Ya,mmg pnjg tulisan sy.Tetapi kalau nak tahu,sila baca.
Saya ditugaskan sebagai Ketua Tempat Mengundi (KTM) dan Ketua Pengiraan Undi (Presiding Officer) untuk PRU13 kali ini.Untuk pengetahuan semua,setiap Kertas Undi telah diseal/dimeteraikan dengan pelekat keselamatan didalam peti undi sehari sebelum pengundian (4.5.13) di bilik gerakan dihadapan pegawai2 polis. Seawal jam 5 pagi saya bersama KTM lain dah terpacak dihadapan Pusat Bilik Gerakan untuk mengambil peti2 undi.Selepas mengesahkan pengambilan peti undi kami diescort pula dengan anggota Polis di DALAM kereta dan diminta berKONVOI bersama-sama ke Tempat Mengundi(TM).
Segala poster peringatan arahan pelekat pandu arah ditampal dibantu oleh Kerani Pengundian (KP).Setibanya Ejen Tempat Mengundi (ETM) jam 7.40 pagi.Saya telah membuka/unsealed peti undi dihadapan ejen dan semua nombor2 siri dicatatkan didalam Borang 13 dan diserahkan kepada ETM. Kemudian peti Undi dimeterai dengan Pelekat Keselamatan dan ditandatangani oleh ETM sendiri.
Isu undi bukan rahsia? Saya masih tidak faham kenapa ada yang menyatakan UNDI TIDAK RAHSIA kerana adanya NO. SIRI. Untuk makluman, No. Siri pada Kertas undi tersebut TIDAK SAMA dengan no siri yang tercatat di web SPR/no semakan SPR. No Siri itu hanyalah no yang tercatat di dalam Buku Daftar Pengundi sahaja berdasarkan saluran dan langsung tak sama pada kertas undi.Tiada kewajaran kami tahu apa yang anda PANGKAH apa selama ini dan undi anda masih rahsia :D
Setiap jam saya merekodkan bilangan pengundi dan diminta melaporkan bilangan supaya ia sama dengan jumlah kertas undi didalam Peti Undi.Sehingga jam 5 petang semasa Pusat Pengundian ditutup, Ejen yang sama telah melihat keadaan dimana mulut Tong Undi tersebut ditutup dan dimeterai.Bayangkan Peti Undi tersebut tidak SATU SAAT pun ditinggalkan oleh mana-mana Ejen Parti hingga saat SOLAT pun mereka sanggup korbankan (Wallahua’lam,jama’ mungkin?) kerana menjulang tinggi kelangit hal duniawi ini.
Kemudian Borang 13 (Final) disediakan sebagai bukti bilangan jumlah kertas undi yang dikeluarkan dan bilangan yang sepatutnya berada didalam Peti Undi.Seterusnya diserahkan kepada Ejen. Baki kertas undi/tidak digunakan sekali lagi dimeterai oleh Ejen dan diletakkan didalam Sampul 1.so, dah meterai oleh ejen,kami nak buka balik?
Isu pengiraan undi/blackout? Kemudian, tepat jam 5pm Ejen Mengundi (Polling agent) bertukar tangan kepada Ejen Mengira (Counting Agent).Untuk makluman, pengiraan undi dilakukan di TEMPAT MENGUNDI tanpa dibenarkan Peti Undi dibawa ketempat lain melainkan kes-kes tertentu (luar Bandar/hutan) tetapi masih ejen akan ikut sama dan Borang 13 yg tercatat No Siri kekal ditangan Ejen.
Prosedur pertama ialah setiap kertas undi dituang dan dikira satu-persatu dihadapan ejen supaya bilangan sama dengan Borang 13. Jika ada Kertas undi terlebih, Jadual 3 boleh digunakan oleh Ejen Pengundian untuk bantahan.Undi dikira dan sudah pasti terdapat pertikaian antara Ejen-Ejen sehingga melewatkan pengiraan undi.Korang nak gaduh-gaduh la,bertumbuk caci mencaci biasala tuh.Tetapi disini kuasa KTM diperlukan dan ia muktamad untuk menentukan undi ragu.Ya.Saya kurang bersetuju dengan arahan oleh SPR bahawa calitan dilakukan sebelum pengundi menandakan kertas undi.Di saluran saya sendiri terdapatnya situasi calitan terkena kertas undi. Tetapi saya membuat keputusan,selagi kesan dakwat tidak mencacatkan Kertas Undi dengan kuasa yang diberikan, saya menerima kertas undi tersebut.Ini soal teknikal.
Selesai pengiraan undi BORANG 14 disediakan dengan jumlah bilangan undi/keputusan.Ejen akan mendapat sesalinan dan juga disahkan.Sesalinan dimasukkan kedalam Sampul 7 dan sekali lagi dimeterai oleh Ejen untuk diberikan kepada Pusat Penjumlahan Undi.Tidak mungkin keputusan dapat diubah sedangkan Ejen mempunyai salinan pendua. Kertas Undi dimasukkan kedalam Sampul 6 dan dimeterai Ejen lagi. Sampul 1(baki kertas undi) dan Sampul 6(kertas undi yg dikira) di masukkan kedalam Peti Undi dan dimeterai untuk kali terakhir untuk dibawa ke Pusat Penjumlahan.Bagaimana kesemua PEMETERAIAN DIBUAT? Tanya Ejen sendiri.kan korg kononnye nak tau sgt kan.bukan mudah,kena ikat itu ini,tampal pelekat security,ikat seal SPR lagi.Ingat senang?
Isu Peti Undi Tambahan? Untuk ke Pusat Penjumlahan undi,kami diescort sekali lagi oleh Polis dan tidak diberi peluang untuk mengisi minyak/dipintas oleh mana-mana kereta sehinggalah sampai ke Pusat Penjumlahan. Sepanjang jalan dikiri kanan para penyokong fanatik tegar menendang2 kereta,mengetuk cermin,melontar botol air,menjerit SPR barua,macai,penipu besar,pembohong dan lain-lain lagi.Ikutkan hati nak dilanggar je.nasib anggota polis menenangkan saya.
Selepas selesai penyerahan Peti Undi dan BORANG 14 jumlah akan dipaparkan di layar projector dan para Ejen boleh melihat jumlah sama atau tidak sepertimana keputusan pengiraan di Tempat Pengundian. So, di mana berlaku Peti undi yg tiba2 datang sedangkan jumlah pada Borang 14 telah dipaparkan?masa bila saya nak kira kertas undi baru sedangkan semua Kerani Pengundian dah balik?
Bayangkan sehari sebelum pengundian kami diminta mengira peralatan,menyusun atur meja,memastikan aliran keluar masuk pengundi sehingga bekerja lewat malam dan kemudiaannya dihari pengundian bangun seawal 4.30 pagi sehingga proses pengundian selesai dan berada di Pusat Penjumlahan sekiranya ada bantahan dari Ejen sehingga jam 2-3 pagi esoknya.Itu belum dikira taklimat/kursus/seminar yang kami terPAKSA hadiri.Sudahlah penat dari awal pagi ke tengah malam, balik rumah buka fb kena provok pula kata kami kerja tak bersih..fahamilah perasaan kami…bayaran kami TIDAK LANGSUNG setimpal dengan apa yang kami lakukan.Saya sendiri kakitangan swasta dengan jawatan Profesional dengan gaji berkali2 ganda. Namun, saya ikhlas melakukan demi memastikan prinsip Demokrasi sentiasa menjadi tunjang Negara.
Ini kali kedua saya menjadi Petugas SPR dan memang banyak penambahbaikan telah dan boleh dilakukan(terutama masa calitan dakwat)Kalau ada isu Blackout, buat laporan polis,selidik betul2 kebenarannya.Jangan percaya bulat2.Jangan hanya berani bercakap dilaman sosial tanpa memahami SOP gerak kerja kami. Lihat dan rasai bagaimana tugasan kami.Kami petugas SPR bukanlah macai/barua/anjing/kuda/lembu mana2 parti. Kalau anda yang menyatakan SPR tidak telus, saya CABAR anda jadi petugas SPR untuk PRU akan datang! Wallahualam – Aizat Rahim

: sumber
comments (1) | | Read More...

Hanya Jeffery Sedikit Mencabar...Selebihnya Peluang Parti STAR Hancur

Penulis : Tukang Carut on Wednesday, 1 May 2013 | 11:02

Wednesday, 1 May 2013

MENJELANG Hari Mengundi pada 5 Mei 2013 ini, nampaknya peluang parti STAR Sabah bagi merebut sebarang kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) adalah sangat tipis sekali. Berdasarkan analisis, hanya kerusi N. 33 - BINGKOR yang diwakili oleh GAPARI BIN KATINGAN @ GEOFFREY KITINGAN sahaja yang nampak sedikit memberikan cabaran kepada parti lawan.

Analisis berkaitan dengan senario tersebut adalah berdasarkan perkara-perkara berikut :

1. Kekuatan parti BN dan calon di DUN berkenaan adalah lebih kuat.
2. Parti STAR dibayangi oleh parti pembangkang lain terutamanya PKR.
3. Sokongan terhadap parti STAR hanya bertumpu kepada kawasan tertentu sahaja dalam Daerah Mengundi berkenaan iaitu tidak semua lokaliti/kampung.
4. Sumber kewangan bagi membiayai aktiviti parti STAR terhad.
5. Markas parti STAR adalah sangat sedikit dan hanya terdapat di kawasan terpilih sahaja.
6. Bilangan aktiviti dan ceramah parti STAR bagi merayu undi adalah sangat sedikit.
7. Bilangan yang hadir dalam sesuatu aktiviti/ceramah adalah tidak ramai dan hanya dikalangan penganjur sahaja.
8. Calon-calon parti STAR tidak popular dan keupayaan mereka masih diragui.
9. Bilangan penyokong yang hadir semasa hari penamaan calon sangat sedikit dan ia memberikan kesimpulan bahawa penyokong parti STAR tidak ramai.
10. Agenda dan Manifesto parti STAR tidak diterima oleh pengundi dan dibayangi oleh Manifesto BN dan PKR.


Secara kesimpulannya, perkara utama yang menunjukkan bahawa parti STAR tidak mempunyai kekuatan ialah :
(i) BILANGAN PENYOKONG
(iii) KEDUDUKAN KEWANGAN

Apapun parti STAR.....selamat mencuba nasib. Kalah sudah TATAP dalam tangan. Hihihi...

Berikut adalah senarai calon parti STAR yang bertanding dalam kerusi DUN PRU-13 ini :


P. 167 - KUDAT

N. 01 - BANGGI DATU MOHD ARIFIN BIN DATU ABDUL SALAM STAR

N. 02 - TANJONG KAPOR HENDIRI @ HENDRY BIN MINAR STAR

N. 03 - PITAS MAKLIN BIN MASIAU STAR
P. 168 - KOTA MARUDU

N. 04 - MATUNGGONG MARUNSAI BIN DAWAI STAR

N. 05 - TANDEK JEBON JANAUN STAR
P. 169 - KOTA BELUD

N. 06 - TEMPASUK SUWAH BIN BULEH @ BULLEH STAR

N. 07 - KADAMAIAN RUBBIN BIN GURIBAH STAR

N. 08 - USUKAN BAKHRUDDIN BIN ISMAIL STAR
P. 170 - TUARAN

N. 09 - TAMPARULI LINGGU @ EDWARD BIN BUKUT STAR

N. 10 - SULAMAN DAVID BIN OROK STAR

N. 11 - KIULU TERENCE SINTI STAR
P. 171 - SEPANGGAR

N. 12 - KARAMBUNAI


N. 13 - INANAM

P. 172 - KOTA KINABALU

N. 14 - LIKAS HO CHEONG TSHUN STAR

N. 15 - API-API FELIX CHONG KAT FAH STAR

N. 16 - LUYANG JAFERY BIN JOMION STAR
P. 173 - PUTATAN

N. 17 - TANJONG ARU SALLEH BIN TIASI @ TIASEH STAR

N. 18 - PETAGAS AWANG AHMAD SAH STAR
P. 174 - PENAMPANG

N. 19 - KAPAYAN


N. 20 - MOYOG BERNARD LAWRENCE SOLIBUN STAR
P. 175 - PAPAR

N. 21 - KAWANG AKOP BIN DAMSAH @ YAKUP BIN DAMSAH STAR

N. 22 - PANTAI MANIS BAHARUDIN @ BAHARUDDIN BIN NAYAN STAR
P. 176 - KIMANIS

N. 23 - BONGAWAN ASSIM @ HASSIM BIN MATALI STAR

N. 24 - MEMBAKUT JAAPAR BIN AG GADOR STAR
P. 177 - BEAUFORT

N. 25 - KLIAS ALIAPA BIN OSMAN STAR

N. 26 - KUALA PENYU INING BIN SINTEN @ ALEXANDER SINTIN STAR
P. 178 - SIPITANG

N. 27 - LUMADAN MOHD JAAFAR BIN IBRAHIM STAR

N. 28 - SINDUMIN SEMION @ FRED SEMION BIN SAKAI STAR
P. 179 - RANAU

N. 29 - KUNDASANG JAIN SAUTING STAR

N. 30 - KARANAAN JALIBIN BIN PAIDI STAR

N. 31 - PAGINATAN PEDDERIN @ FEDDRIN BIN TULIANG @TULING STAR
P. 180 - KENINGAU

N. 32 - TAMBUNAN NESTOR BIN JOANNES STAR

N. 33 - BINGKOR GAPARI BIN KATINGAN @ GEOFFREY KITINGAN STAR

N. 34 - LIAWAN NICHOLAS JAMES GUNTOBON STAR
P. 181 - TENOM

N. 35 - MELALAP KONG FUI SENG STAR

N. 36 - KEMABONG TAY JIN KIONG @ ALFRED STAR
P. 182 - PENSIANGAN

N. 37 - SOOK KUSTIN BIN LADI STAR

N. 38 - NABAWAN GEORGE ERAM @ GEORGE IRAM STAR
P. 183 - BELURAN

N. 39 - SUGUT MASIAWAN KUNCHING STAR

N. 40 - LABUK PINUS BIN GONDILI STAR
P. 184 - LIBARAN

N. 41 - GUM-GUM HASSAN BIN HAMI @ HAMID STAR

N. 42 - SUNGAI SIBUGA MOHD ROSLAN BIN YUSSOF STAR
P. 185 - BATU SAPI

N. 43 - SEKONG AHMAD BIN IBRAHIM STAR

N. 44 - KARAMUNTING

P. 186 - SANDAKAN

N. 45 - ELOPURA


N. 46 - TANJONG PAPAT

P. 187 - KINABATANGAN

N. 47 - KUAMUT EDWARD PODOK STAR

N. 48 - SUKAU JUHORI BIN PARITAI STAR
P. 188 - SILAM

N. 49 - TUNGKU JOHAN BIN NUL STAR

N. 50 - LAHAD DATU ARIFFIN BIN HAMID @ ALFA HAMID STAR

N. 51 - KUNAK VALENTINE @ RENGERS SEBASTIAN STAR
P. 189 - SEMPORNA

N. 52 - SULABAYAN


N. 53 - SENALLANG


N. 54 - BUGAYA

P. 190 - TAWAU

N. 55 - BALUNG


N. 56 - APAS CHOK YIT MIN STAR

N. 57 - SRI TANJONG OLIVIA CHONG OI YUN STAR
P. 191 - KALABAKAN

N. 58 - MEROTAI


N. 59 - TANJONG BATU


N. 60 - SEBATIK MOHAMMAD JEFFRY BIN ROSMAN STAR
 
comments (5) | | Read More...

Parti SAPP Pergunakan Pemegang Passport Untuk Berkempen???..... "Pembuyuk"!!!

Penulis : Tukang Carut on Friday, 26 April 2013 | 14:32

Friday, 26 April 2013

"PEMBUYUK.....PEMBUYUK" punya parti SAPP Sabah ni. Mereka bising memperjuangkan supaya tiada aktiviti PTI di Sabah ini dan mendesak kerajaan untuk menghapuskannya TETAPI terbongkar pula cerita bahawa SAPP menggunakan bukan warganegara/pemegang passport untuk berkempen di Lahad Datu.

Menurut sumber, aktiviti parti SAPP tersebut dapat dikesan apabila beberapa markas SAPP di sana "mengimport" tenaga luar.

Bukan setakat itu sahaja, jentera SAPP yang berkempen dari rumah ke rumah di sekitar bandar Lahad Datu juga merupakan bukan pengundi iaitu pemegang passport. Mereka juga dikatakan adalah orang yang sama di"pergunakan" oleh SAPP semasa penamaan calon pada 20 April lepas.

Tapi apa yang paling teruk lagi berkaitan dengan parti SAPP ini ialah markas mereka beroperasi menggunakan "KOMPUTER 1MALAYSIA" seperti dalam gambar di atas. Gilaaaaa SAPP ni....!!!!

Cakap jak lebih tetapi tidak serupa bikin. Apa punya Yong Teck Lee!!!!!  
comments (2) | | Read More...

Pautan

Blog 24/7

 
Design Template by panjz-online | Support by creating website | Powered by Blogger