Artikel Panas Dan Sensasi

News Update :

Artikel Berkaitan

Home » » Gara-gara Kurang Sokongan....PAS Putatan Kasi "Batu Api" Warga Jabatan Pelajaran

Gara-gara Kurang Sokongan....PAS Putatan Kasi "Batu Api" Warga Jabatan Pelajaran

Penulis : Unknown on Sunday 21 April 2013 | 17:29

GARA-GARA tidak mendapat sokongan daripada pengundi pelbagai kaum di kawasan parlimen P.173 Putatan, macam-macam taktik yang digunakan oleh PAS Putatan untuk meraih undi termasuk kasi "Batu Api" warga Jabatan Pelajaran. Taktik terbaru ini adalah lebih kepada "shortcut" a.k.a jalan pintas dalam usaha untuk mendapatkan undi. Buli ka tu ging??? Hahaha....lawaklah!!!

Aktiviti terbaru PAS Putatan ialah dengan mengadakan perjumpaan dan ceramah pagi tadi 21 April, Ahad di Idaman Villa, Putatan yang mana dihadiri sekitar 200 orang penyokong PAS.

Hasil tinjauan, kebanyakan yang hadir dalam ceramah tersebut adalah terdiri daripada warga jabatan pelajaran yang majoritinya adalah ustaz dan ustazah dari semenanjung. Opppssssss......!!!!

Ceramah tersebut turut dihadiri oleh Dr. Hasbullah Haji Taha dan Dr. Muhyiddin Yussin, kedua-duanya Mantan Pengarah Pelajaran Negeri Sabah sebagai tetamu khas PAS Putatan.

Dalam ceramah tersebut, mereka lebih banyak menyentuh kepada isu pendidikan dan manifesto PAS. Boleh perintah Sabah ka ni ging???? Ada sokongan ka?

Apa yang lucunya dalam ceramah tersebut ialah audien yang hadir majoritinya adalah warga pendidik dari semenanjung....kenapa orang Sabah kurang ging? Ceramah tersebut seolah-olah dibuat di semenanjung sahaja....macam syok sendiri. Mimpi mahu rebut kerusi N. 17 TANJONG ARU....tapi kekuatan diri tidak diukur. Aiyaaaa.....

Dalam ceramah tersebut, sempat lagi kmurang PAS tu kasi 'batu api' mereka untuk menentang kerajaan ye. Haram gaji yang kamurang terima dari kerajaan tu ging kerana "menderhaka".

Dan....yang paling lucu sekali ialah Dr. Hasbullah Haji Taha dan Dr. Muhyiddin Yussin pun "tergagap-gagap" bercakap dan skop 'point' nya lebih kepada isu pendidikan. Aiyaaaa......macam mana mau dapat undi ni. Itulah ging.....balik-balik PAS buat program di Pulau Gaya sahaja....Pulau Gaya sahaja, sampai naik muntah penduduk di sana tu.

P/s : Memang lawak betul la PAS ni.....bikin kacau jak!!!
      : Time Ceramah pun sempat jual keropok lekor ye???



Share this article :

Post a Comment

Pautan

Blog 24/7

 
Design Template by panjz-online | Support by creating website | Powered by Blogger