Artikel Panas Dan Sensasi

News Update :

Artikel Berkaitan

Home » » Anwar Ibrahim Akan Saman WSJ Kerana Putar Belitkan Kenyataan? Beranikah???

Anwar Ibrahim Akan Saman WSJ Kerana Putar Belitkan Kenyataan? Beranikah???

Penulis : Unknown on Friday 3 February 2012 | 09:08

RUPANYA PENAKUT BETUL LA SI ANWAR IBRAHIM NI!!! Mahu tegur Wall Street Journal (WSJ) supaya betulkan balik kenyataannya pun tak berani (itu pun jika WSJ putar belit kenyataannya) inikan pula nak menyaman...mana Anwar berani..Tapi kalau nak menyaman Utusan Malaysia, itu sudah menjadi keparannya...dialah No. 1.

Senjata makan tuan la kalau Anwar saman WSJ....itu semua taktik Anwar nak ambil hati Israel. Kalau saman, perancangannya untuk mendapatkan dana dari Israel untuk pilihanraya ini akan termusnah sama sekali. Kalau tak dapat dana, macam mana dia nak jadi perdana Menteri?? Hahahaha......

Jadi jangan haraplah Anwar nak menyalahkan WSJ. Apa yang Anwar boleh buat untuk meneutralkan isu ini ialah dia menyalahkan media perdana dan kerajaan Malaysia kerana memutar belit fakta percakapannya dengan harapan ada orang terutamanya orang kampung akan bersimpati terhadapnya kerana menjadi mangsa konspirasi kerajaan yang tak putus-putus ingin menjatuhkannya. Jahatnya si ANUar Ibrahim ni.

Inilah keunikan Anwar, dia yang mulakan sesuatu kontroversi dan kemudiannya dia bersungguh-sungguh menyalahkan pihak kerajaan di atas kesalahan yang dibuatnya sendiri...ceramah sana sini, diusung keluarganya sana sini supaya mendapat simpati rakyat. Itulah Anwar..
Ahli Parlimen Kulim Bandar Baharu, Datuk Zulkifli Noordin mencabar Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim menyaman The Wall Street Journal (WSJ) jika benar penerbitan itu silap melaporkan kenyataannya berhubung isu Israel.

Kata Zulkifli, Anwar tidak sepatutnya hanya berani menyaman media tempatan terutamanya Utusan Malaysia kononnya mendakwa kenyataan beliau sering disalah lapor.

''Kalau berani, kalau ada pendirian, silakan saman The Wall Street Journal. Tengok apa jadi nanti. Dan saya nasihatkan media Malaysia, eloklah hubungi editorial The Wall Street Journal. Beritahu mereka Anwar kata dia telah disalah lapor," katanya menerusi entri terbaru bertajuk Al-Yahud di blognya di http://zul4kulim.blogspot.com hari ini.

Entri itu merujuk kepada kontroversi kenyataan Anwar menerusi wawancara dengan WSJ pada 26 Januari lalu yang antara lain menyokong semua usaha untuk melindungi keselamatan negara Israel.

Kenyataan itu menimbulkan kemarahan banyak pihak termasuk daripada pemimpin Pas sendiri menyebabkan Anwar menerusi blognya dua hari kemudian memberi amaran keras kepada mana-mana pihak yang cuba memutar belit kenyataannya.

Zulkifli dalam entri yang sama turut mendesak pemimpin Pas menyatakan pendirian berhubung kenyataan itu yang disifatkan beliau sangat penting kerana melibatkan soal maruah negara.

Katanya, pemimpin Pas perlu menjelaskan kepada rakyat sama ada mereka berkongsi rasa dan pandangan dengan Anwar apatah lagi Penasihat PKR itu mahu ditabalkan sebagai pemimpin kepada pakatan pembangkang.

''Persoalan yang rakyat Malaysia dan umat Islam ingin tahu adalah, adakah pakatan DAP-PKR-Pas akan mengiktiraf rejim zionis Israel? Adakah pakatan DAP-PKR-Pas akan mengadakan hubungan diplomatik dengan rejim zionis Israel? Adakah pakatan DAP-PKR-Pas akan menghantar tentera Malaysia untuk melindungi keselamatan rejim zionis Israel?

''Ini penting kerana rakyat tidak diberitahu apa pendirian mereka jika menjadi kerajaan. Dalam manifesto tidak ada dan dalam Buku Jingga pun tidak ada. Jangan nanti rakyat diperdaya, merasa tertipu dan ditipu," katanya.

P/S : Penyokong Anwar Ibrahim dan PKR yang membabi buta pun sanggup mempertahankan dia.....bodoh betul!!!
Share this article :

Post a Comment

Pautan

Blog 24/7

 
Design Template by panjz-online | Support by creating website | Powered by Blogger