Artikel Panas Dan Sensasi

News Update :

Artikel Berkaitan

Home » » Anwar: Kekuatan raksasa untuk Bersih 3.0 adalah mimpi

Anwar: Kekuatan raksasa untuk Bersih 3.0 adalah mimpi

Penulis : Unknown on Tuesday 10 April 2012 | 07:45



Pada 28 April 2012 adalah mimpi belaka, apa yang dah berlaku Bersih 2.0 dahulu merupakan satu impian bohongan rakyat. kini Anwar mula nak meneruskan Bersih 3.0  dah la rakyat rasa bosan dengan demontrasi jalanan yang tidak  memberi faedah kepada negara... ingat la Firman Allah swt. surah Asy-Syura ayat 30 " Dan apa jua pun yang menimpa kepada dirimu dari sesuatu mala-petaka, maka itu adalah dari usaha tanganmu sendiri. pada hal dimaafkaNya sebahagian yang banyak "... janganlah libarkan orang lain dengan masalah peribadi. sedangkan janji 100 hari Pakatan rakyat. Agenda Pakatan Rakyat yang dicanangkan di dalam Buku Jingga mereka untuk melaksanakan 10 janji dalam masa 100 hari jika mentadbir kerajaan, hanya sekadar janji khayalan untuk menjadi popular di kalangan hari rakyat. Janji sedemikian sememangnya berbunyi amat menarik dan mampu dipersetujui oleh sesiapa sahaja jika tidak diambil kira kaedah untuk mengkotakan janji-janji itu.

mereka yakin dengan 10 janji yang bersifat populis itu, walaupun tidak munasabah untuk dilaksanakan pun, ia sudah cukup untuk mewujudkan persepsi di kalangan rakyat bahawa mereka mampu melaksana satu reformasi kerajaan yang kononnya memihak kepada rakyat.  Setiap janji dan agenda yang digemburkan itu, sebenarnya adalah satu janji fantasi yang bertujuan untuk menjadi popular sedangkan hakikatnya, mereka hanya memberi satu haraan palsu kepada rakyat.

Raksasa untuk Bersih 3.0 yang di lakukan oleh Parti Keadilan Rakyat ( KEADILAN) iaitu kebolehpercayaan Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) yang ingin mendedahkan maklumat tentang pelbagai penyelewengan yang berlaku  berkaitan daftar pengundi.. Ini la manusia yang tidak puashati dengan pemimpin sedia ada.. mereka ingin membetulkan orang lain sedangkan diri sendiri tidak betul...  bagaimana nak jadi pemimpin ????.
ingat lah.

" Hidup adalah tidur sejenak, dan maut adalah kesadaran: dan manusia di antara keduanya adalah bayang-bayang yang berjalan "

perkara 119. kelayakan pemilih-pemilih (3) seseorang adalah hilang kelayakan untuk menjadi pemilih dalam sesuatu pilihanraya bagi Dewan Rakyat atau Dewan Negeri jika :-

(a) pada tarikh kelayakan ia adalah ditahan sebagai seorang yang tidak sempurna akal atau adalah menjalani hukuman penjara; atau
(b) sebelum tarikh kelayakan ia telah disabitkan sesuatu kesalahan adalam mana-mana bahagian Komanwel dan dijatuhkan hukum bunuh atau hukum penjara selama tempoh lebih daripada dua belas bulan dan pada tarikh kelayakan ia masih tertanggung menjalani apa-apa hukuman bagi kesalahan itu.

oleh itu janganlah nak membetulkan orang lain kalau nak bersih.. bersihkan la diri dahulu.. baru bersihkan orang lain.


Share this article :

Post a Comment

Pautan

Blog 24/7

 
Design Template by panjz-online | Support by creating website | Powered by Blogger