Artikel Panas Dan Sensasi

News Update :

Artikel Berkaitan

Home » » Yong Teck Lee "Budak Hingusan" Suka Buat Kacau?

Yong Teck Lee "Budak Hingusan" Suka Buat Kacau?

Penulis : Unknown on Wednesday 10 October 2012 | 13:25

SUATU KETIKA dahulu semasa Pilihanraya Kecil Batu Sapi pada tahun 2010, kelibat Yong Teck Lee (YTL) telah menonjol apabila menjadi calon pembangkang mewakili parti SAPP menentang calon BN dan PKR. Apa yang menariknya di sini ialah YTL yang pada masa itu "bersahabat" dengan PKR telah berubah fikiran dan menentang "perjanjian" yang dibuat sesama mereka. Sesetengah pemimpin parti pembangkang melabelkan tindakan YTL adalah sebagai 'budak hingusan' yang tidak pandai berpolitik dan suka buat kacau.

Kesan daripada tindakan YTL, Wan Azizah isteri kepada Anwar Ibrahim melenting dan menghina serta menuduh YTL sebagai pengacau (spoiler) kepada perancangan yang mereka buat. Adakah YTL tiada maruah hingga sanggup diperlekeh-lekehkan oleh Wan Azizah seperti budak hingusan? Nahhhh.....INI KALILAH!!!

Jika kita teliti berkaitan dengan perkembangan Parti Maju Sabah (SAPP) yang dipimpin oleh YTL, SAPP adalah seperti parti 'pengacau' yang tidak mempunyai kawan dalam perjuangan pembangkang. SAPP diisytiharkan sebagai salah satu parti yang menganggotai United Borneo Front (UBF) tetapi apa yang ada pada UBF? Persoalan yang timbul juga adalah macam mana pula kerjasamanya dengan parti STAR? Ngam ka mereka itu?

Apa yang paling malang sekali bagi YTL dan SAPP ini ialah parti tersebut diperkecil-kecilkan dan dihina oleh Pengerusi DAP Sabah, Dr Hiew King Cheu yang juga merupakan Ahli Parlimen Kota Kinabalu. Bagi DAP, SAPP adalah sebuah 'parti nyamuk', parti yang kerdil dan 'nonsense' termasuk presidennya sekali YTL. Menurut Hiew King Cheu lagi, Pakatan Rakyat dan DAP adalah parti Nasional yang handal berbanding SAPP. Wahhh....tajam sindiran itu dan amat memalukan YTL dan seluruh penyokong kuat SAPP di Sabah ini.....manala YTL mahu letak muka kalau begini. Buat "plastic surgery" ka? Hahaha....

Dalam mengharungi PRU-13 akan datang ini, ramai yang melihat YTL sebagai 'budak hingusan' darjah 1 kerana masih dalam dilema meraba-raba bagi mengukuhkan kekuatan parti SAPP. Walaupun YTL sudah lama berkecimpung dalam bidang politik dan pernah menjadi Ketua Menteri Sabah, perjuangannya tidak menentu dan terumbang-ambing. Apa yang paling menarik sekali ialah YTL dan SAPP "DITINDAS" dan diperlekehkan oleh PKR dan DAP.....mungkin juga oleh STAR, Lajim dan Bumburing.

Melihat kepada keadaan ini, peluang YTL adalah amat tipis sekali dalam PRU-13 akan datang ini. Ada yang menjangkakan, kekalahan teruk YTL dalam PRU-13 akan datang ini akan menyebabkan SAPP akan terus terkubur dan mungkin akan dibubarkan. Naaaa......habislah YTL ini.
Share this article :

Post a Comment

Pautan

Blog 24/7

 
Design Template by panjz-online | Support by creating website | Powered by Blogger