Artikel Panas Dan Sensasi

News Update :

Artikel Berkaitan

Home » » Panas : Pengundi di Sook Sudah Tidak Yakin Dengan Parti SAPP

Panas : Pengundi di Sook Sudah Tidak Yakin Dengan Parti SAPP

Penulis : Unknown on Tuesday 16 October 2012 | 09:12

SEJAK KEBELAKANGAN INI, penulis sangat minat menulis artikel berkaitan dengan perjuangan parti SAPP pimpinan Datuk Yong Teck Lee (YTL) di Sabah ini. Entah kenapa? Mungkin saya sudah kana "pugai" oleh parti SAPP sehinggakan saya sudah "jatuh cinta" sama SAPP? Jatuh cinta? Puiiii.....kalau sudah jatuh cinta, kenapa artikel yang saya tulis ini balik-balik "menghentam" YTL dan SAPP jak? Hihihi.....apa boleh buatlah.....kalau sudah begitu keadaannya berkaitan dengan SAPP, terima ja lah ya wahai orang SAPP.

Berita terbaru yang menunjukkan bahawa SAPP bakal "gulung tikar" ialah apabila seramai 553 orang ahli parti SAPP dari 8 cawangan di Sook Parlimen Pensiangan telah keluar meninggalkan parti dan menyertai Parti Bersatu Sabah (PBS-BN).

Kesemua 553 orang bekas ahli parti SAPP tersebut telah menyerahkan borang keahlian mereka kepada Tan Sri Joseph Pairin Kitingan semasa Mesyuarat Bahagian PBS Kawasan Sook pada 11 Oktober 2012 yang lepas di Sook. Tindakan beramai-ramai ahli meninggalkan parti SAPP sudah semestinya memberikan tamparan yang hebat kepada kepimpinan YTL dan SAPP Sabah. Apa yang menyedihkan lagi ialah Timbalan Ketua Bahagian SAPP Sook iaitu Jake Jikah Sintah juga turut meninggalkan parti SAPP.

Apa lagi SAPP??? Tidak mendapat sokongan sudah  SAPP di Sabah ini. Keahlian pun macam "ciput".....sikit dan tidak ramai.....macam mana mahu menang dalam PRU-13 akan datang ini???
Share this article :

Post a Comment

Pautan

Blog 24/7

 
Design Template by panjz-online | Support by creating website | Powered by Blogger