Artikel Panas Dan Sensasi

News Update :

Artikel Berkaitan

Home » » Pemimpin PKR Tabur Madu Kepada Rakyat Sabah Tetapi Moral Mereka Teruk...Habis Lah Sabah

Pemimpin PKR Tabur Madu Kepada Rakyat Sabah Tetapi Moral Mereka Teruk...Habis Lah Sabah

Penulis : Unknown on Tuesday 5 June 2012 | 22:40

DASAR Pakatan Rakyat " Mengundi Pakatan Rakyat , Menjamin Masa Depan yang cerah untuk Generasi akan datang, menjadikan Malaysia sebuah negara Progresif dan Demokratik " adakah ini perjuangan sebenarnya ????? Apa yang berlaku Skandal Sex Azmin Ali dengan seorang wanita telah tersebar di internet..... adakah ini Pemimpin yang " BERSIH " adakah ia boleh membawa Malaysia maju kehadapan atau musnah seperti negara-negara yang mengalami krisis politik .. Ini kalau ketua macam itu !!!! murid juga akan ikut gurunya seperti ini ...


Ini menunjukkan bahwa " Pakatan Rakyat " bukan memperjuangkan Rakyat tetapi untuk kepentingan peribadi... adakah anda mempercayainya ??? Bagaimana Reformasi Pentadbiran  Pakatan Rakyat Sabah dicapai kalau pemimpin jenis ini akan memimpin Malaysia Khususnya SABAH.


Adakah "Pakatan Rakyat " ini benar-benar memperjuangkan negara Islam ?? kalau dilihat dalam Sistem Politik Negara Islam. para ahli-ahli hukum telah menyebut sepuluh syarat yang harus diikuti oleh seorang yang bertanggungjawab terhadap hal-hal kerajaan dalam negara Islam. Ia adalah seperti berikut :-

1) Mempertahankan keimanan mengikut prinsip-prinsip asal dan dalam bentuk yang telah dipersetujui sebulat suara oleh al-Salaf ( orang dahulu) Ummah.
2) Melaksanakan pengadilan di kalangan mereka yang berlawanan dan menyelesaikan kes antara mereka yang bertentangan.
3) keamanan kawasan supaya rakyat dapat hidup di rumah mereka dan mengembara dengan selamat.
4) Melaksanakan hukuman seperti yang ditentukan oleh Syariah bagi mengawal had-had yang ditetapkan oleh Allah dan menjadi hak-hak hamba-nya.
5) Membina tembok di sempadan dengan melengkapkan alat-alat yang dapat mencegah dan mematahkan segala pencerobohan.
6) Berjihad terhadap mereka yang menentang Islam setelah menyeru mereka memeluknya, atau menerima perlindungan sebagai bukan Muslimin supaya kebenaran Allah dipertahankan dalam memproklamasikan agama di seluruh dunia.
7) mengenakan gaji dan belanjawan penting daripada perbendaharaan dengan tidak berlebihan atau berkurangan.
8) Mengenakan pungutan cukai dan zakat serta amal mengikut peruntukan-peruntukan Syariah.
9) Melantik mereka yang jujur dan layak ke jawatan-jawatan yang berhubungan dengan amanah bagi menjaga kekayaan (negara) dan mentadbirkan hal-hal (kerajaan)
10) Pengawasan peribadi dan penyemakan hal-hal awam supaya dapat mentadbir negara dan mempertahankan agama.

Oleh itu ingatlah Firman Allah dalam Surah At-Tahrim ayat 8 
" Hai orang-orang yang beriman! Tobatlah kepada Allah, tobat yang sebenarnya. Mudah-mudahan Tuhan kamu menghapuskan kesalahan kamu dan memasukkan kamu ke dalam syurga, yang mengalir sungai-sungai di dalamnya, di hari Allah tiada memberikan kehinaan kepada Nabi dan orang-orang yang beriman bersama-sama dengan dia. Cahaya mereka berlari di hadapan dan di kanan mereka, sedang mereka berkata : Wahai Tuhan Kami! cukupkanlah untuk kami Cahaya kami, dan ampunilah kami sesungguhnya Engkau Kuasa atas segala sesuatu".

Sebagai Rakyat Malaysia perlu bijak memilih ! Pilihlah  keAmanan dan keMakmuran Negara  kita sudah merdeka adakah kita ingin dijajah semula ???? wahai mudah-mudih lihat lah firman Allah dalam ALKITAB dalam Surah PENGKHOTBAH 10,11,12 " Nasihat bagi pemuda-pemudi 11:9-12:8 " Bersukarialah, hai pemuda, dalam kemudahanmu, biarlah hatimu bersuka pada masa mudamu, dan turutilah keinginan hatimu dan pandangan matamu, tetapi ketahuilah bahwa karena segala hal ini Allah akan membawa engkau ke pengadilan!. Buanglah kesedihan dari hatimu dan jauhkanlah penderitaaan dari tubuhmu, karena kemudahan dan fajar hidup adalah kesia-siaan. "

Fikir-fikirlah mana pemimpin yang berjiwa Rakyat...
Share this article :

+ comments + 2 comments

7 June 2012 at 21:58

semua org telah menyaksikan bagaimana BERSIH 3 dinodai dgn keganasan terancang oleh PR dgn tujuan sekira huru hara yg berlaku tidak terkawal maka Rampasan kuasa akan berlaku....secara peribadi inilah gambaran yg akan berlaku sekiranya PR menang atau kalah.Kalah kerana tidak dapat menerima hakikat kekalahan.Perilaku pemimpin pembangkang harus ditolak,agama sudah menjadi mainan utk menarik dan mempengaruhi rakyat seolah-olah mereka lah anugerah tuhan umat manusia.Wallahuallam...........

Anonymous
18 September 2012 at 16:08

obudu kou no moti otunkaaian kou no ti gambar milo bogia wonsoion oh gambar do baino bo...aku sokong pkr tapi aku undi star asal bukan bn bah..

Post a Comment

Pautan

Blog 24/7

 
Design Template by panjz-online | Support by creating website | Powered by Blogger