Artikel Panas Dan Sensasi

News Update :

Artikel Berkaitan

Home » » PKR Penampang "Kempunan" Tanpa Kehadiran Tian Chua...Kesiannn!!!

PKR Penampang "Kempunan" Tanpa Kehadiran Tian Chua...Kesiannn!!!

Penulis : Unknown on Monday 8 April 2013 | 14:32

PENYOKONG PKR Penampang "Kempunan" apabila pemimpin idola mereka iaitu Tian Chua tidak hadir dalam aktiviti ceramah yang diadakan di Kg. Noosob pada 7 April 2013 petang kemarin. Apapun, ceramah di kalangan mereka tetap diteruskan dengan kehadiran sekitar 130 orang sahaja. Kesian kan??? Hihihi.....macam syok sandiri pula.

Ceramah tersebut tidak dihadiri Tian Chua kerana disuru balik ke Semenanjung sebaik sahaja Tian Chua menjejakan kakinya di Lapangan Terbang, Kota Kinabalu. Sabah halau Tian Chua??? Tidaklah......jangan plak salah anggap. Bukan dihalau ba itu. Kenapa ya???

Tian Chua sepatutnya berterima kasih kepada agensi keselamatan di Sabah kerana beliau tidak "keluar" dari KKIA dan pergi ke Penampang untuk memberikan ceramah. Beliau disuru balik kerana bimbangkan keselamatannya apabila berada di Sabah ini. Ini bukan bermaksud orang-orang Sabah tidak bagus....bagus ba.

Dikhuatiri kehadirannya akan menimbulkan kemarahan individu/kumpulan yang tidak berpuas hati terhadapnya kerana mempersendakan isu pencerobohan pengganas di Lahad Datu. Pemimpin dan penyokong PKR di semenanjung pulak meyalahkan BN kerana tidak membenarkan Tian Chua masuk. Aiyaaa....gila punya orang. Kami urang Sabah bagus ba......

Dikhabarkan si Tian Chua mahu menyaman pulak orang-orang Sabah ini??? Aiyaaaa.....apa punya orang?? Tidak kenang budi ka? Bagus kasi biar jak dia kana hambat pakai penyapu....baru dia tahu.

Dalam ceramah di Kg. Noosob itu, kelihatan yang hadir tu "layu" jak tidak bersemangat walaupun ada 'Live Video Conferencing' dari KL bersama Tian Chua. Bukan tidak bersemangat disebabkan tanpa kehadiran Tian Chua tetapi sebenarnya harapan mereka terhadap kemampuan PKR di Penampang adalah tipis.

Menurut seorang rakan yang menyelinap masuk ke ceramah tersebut, beliau sempat berborak dengan empat orang 'baliau' yang turut hadir. Menurut mereka, kehadiran mereka adalah untuk mendengar ceramah sahaja kerana acara dibuat di kampung mereka. Bagi mereka, sokongan terhadap PKR belum pasti lagi kerana masih meragui dengan kepimpinan PKR....tambahan pula pemimpin yang hadir ketika itu adalah masih muda dan tiada pengalaman.

Apa yang melucukan adalah, terdapat penduduk kampung yang tidak tahu siapa itu Tian Chua. Kesian kan???

Baaa....apa macam ni ging? Parti SAPP kmurang tidak jemput sekali ka??? Tidak jemput menunjukkan kmurang tu tidak ngam.....lagilah undi kmurang di sana tu berpecah. Kasiannnn.....

Share this article :

Post a Comment

Pautan

Blog 24/7

 
Design Template by panjz-online | Support by creating website | Powered by Blogger