Artikel Panas Dan Sensasi

News Update :

Artikel Berkaitan

Home » » Lajim : "Ayam Tua Reject" Yang Termasuk Ke Perangkap Musang Anwar

Lajim : "Ayam Tua Reject" Yang Termasuk Ke Perangkap Musang Anwar

Penulis : Tukang Carut on Monday, 30 July 2012 | 10:28

DATUK LAJIM UKIN yang terkenal sebagai "Raja Katak" telah menukarkan wataknya sekali lagi. Kali ini Lajim telah bertukar menjadi "Ayam" yang boleh melompat, berkokok, mencakar, berak di mana-mana sahaja, dan terbang....malangnya terbang rendah sahaja.

Walau bagaimanapun, title "Ayam" yang dibawa Lajim kali ini berbeza sedikit daripada ayam sebenar. Lajim boleh dicopkan sebagai "Ayam Tua Reject" yang ingin mendapat perhatian dalam gelanggang bahawa dialah "Ayam Sabung" yang masih kuat untuk bersabung di gelanggang politik.

Dalam usaha untuk mengiktiraf bahawa dia adalah "Ayam Sabung" yang masih kuat dan masih diminati oleh rakyat kononnya....pelbagai usaha telah dibuatnya. Ini termasuklah dengan mengapi-apikan rakyat supaya menyokong perjuangannya, menuduh kerajaan menzaliminya, membanggakan diri bahawa dia telah membawa pembangunan pesat di Beaufort, mengisytiharkan dirinya sebagai pembela masyarakat bisaya dan sebagainya.

Baru-baru ini Lajim telah melepaskan jawatannya sebagai MT UMNO, Pengerusi BN Beaufort dan jawatan dalam kerajaan. Walau bagaimanapun dia masih mengisytiharkan dirinya sebagai ahli UMNO. Lajim tidak melepaskan keahliannya kerana dia mau mencabar tauke supaya memecatnya. Apabila dipecat, dia akan meminta simpati dari orang ramai bahawa kerajaan menzaliminya.

Wahhhhhh.....hebat betul mainan Lajim ini. Entah2 dia sudah mendapat "pukulan" dari "Raja Liwat" Anwar Ibrahim tak? Hisssss......hrp2 jangan la dia bukan salah seorang lagi mangsa aksi L***T Anwar tu yang terbaru. Palis-Palis cakap orang Sabah ni.

Merujuk kepada title "Ayam Tua Reject" yang dimiliki oleh Lajim itu, dia merasakan bahawa dia layak untuk menjadi Ketua Menteri Sabah seperti yang dijanjikan oleh Anwar Ibrahim.....tetapi sebenarnya Lajim telah masuk perangkap musang Anwar Ibrahim. Macam-macam usaha telah dilakukan oleh Lajim demi mencapai cita-citanya itu untuk menjadi Ketua Menteri Sabah termasuk melawan Datuk Musa Aman.

Perundingan sulit beliau bersama Anwar selama ini telah memperbodohkan rakyat yang masih menyokongnya. Kesempatan itu telah menyebabkan Lajim mempergunakan pengundi-pengundi di Parlimen Beaufort untuk menyokong perjuangannya. Lajim mengatakan kepada pengundi di Parlimen Beaufort bahawa dia berbuat begitu atas "arahan" kerajaan TETAPI sebenarnya ia hanyalah sandiwara politik Lajim bersama Anwar Ibrahim.

Walau bagaimanapun, Lajim tidak menyedari bahawa kalau sudah di"reject" umpama "Ayam Tua Reject", sepatutnya dia harus sedar bahawa khidmatnya tidak diperlukan lagi dalam kerajaan. Kenapa dia di "reject"??? Sebab Lajim telah dikesan mempunyai unsur-unsur kesepakatan dengan Anwar Ibrahim untuk menawan dan menghancurkan Sabah dengan agenda politik peribadi.

Dalam masa yang sama juga, sebagai seorang veteran dalam politik, sepatutnya Lajim harus memberi laluan dengan pelapis baru dalam politik. Tetapi malangnya masih juga mahu bersabung dan ingin menunjukkan kekuasaannya. Aiyaaaa........patutla title "Ayam Tua Reject" tu sinonim dengan Lajim.

Duit yang dimiliki oleh Lajim sudah banyak sampai berjuta-juta, tetapi malangnya dia pulak bertindak untuk melawan tauke dengan menggunakan duit tersebut dan menjadikan rakyat Sabah diperbodohkan. Lajim menganggap bahawa seluruh rakyat Sabah menyokong perjuangannya, maka dengan itu lah juga dia menubuhkan "Parti Baru" iaitu Pakatan Perubahan Sabah (PPS) kunu.....tetapi PPS tu sebenarnya merujuk kepada "Parasit Perosak Sabah" (PPS).

Nahhhh......habislah la kali ini Lajim. Jangan ingat seluruh Sabah menyokong perjuangan mu. Pengundi di Parlimen Beaufort pun tidak tahu lagi sama ada semua menyokongmu ataupun tidak. Bye-bye Lajim....peganglah title "Ayam Tua Reject" tu sampai bila-bila. Tidak apa Lajim.....keluar ke parti sebelah pun tidak apa. jangan ingat boleh menang mudah.

Jangan lah masyarakat bisaya Beaufort taksub dengan perjuangan Lajim itu kerana ia akan memudaratkan kawasan Beaufort. PEACE!!!!
Share this article :

+ comments + 5 comments

Anonymous
30 July 2012 at 15:08

Buat kumpulan bernama 3 sudu besar.com...kamu ada hak untok berkata apa sahaja . Tetapi apa yang nyata Datuk Lajim tidak seperti Ibrahim ali yang lebih dikenali Lompat si katak lompatnya.......beliau seorang Pejuang Politikus lama yang nampak apa erti Keadilan , Pembangunan sekitar tempatnya , Kerakusan orang orang dalamanya terutama UMNO , Penyelewengan dan bermacam masaalah yang timbul dengan Pimpinan yang ada.
Pujian harus diberi kepadanya kerana meresapi arus keramat DSAI yang memperjuangkan KEADILAN manusia sejagat demi membentok bangsa Malaysia yang lebih bertanggung jawab. Tidak sepatutnya kamu berkata mengikut acuan beend untok mengatakan beliau adalah seorang Pemimpin yang Rejected olih rakyat. Apakah kamu maseh ditenggelami dan digelumangi mimpi mimpi seorang umngok yang dah banyak terpesong dan tersesat dalam erti kerakusan mendapatkan kekayaan rakyat.
Dan dengan itu juga maseh menggunakan istilah istilah Fitnatullah yang bersubahat.
Apakah kamu lupa melihat betapa ramainya rakyat rakyat yang hadhir menyambut DSAI , demi melihat sinarnya kembali HAK RAKYAT yang sebenarnya. Ternyata kegoyangan Pimpinan be end telah condong melebihi tahap runtoh hanya tinggal bilakah PRU 13 , diumumkan dan seterusnya selamat tinggal.
Tak salah Kalau DSAI katakan " Madu ditangan kananku "PR" ..Racun ditangan kiriku be end "tinggalkan".-.PAS , DAP , KEADILAN dan PPS sabah dan seluroh Rakyat akan mengubah Scenario politik negara demi bangsa Malaysia yang Adil dan Transparency untok kegemilangan bersama RAKYAT yang cintakan negara ini terhadap "PENCIPTANYA"

Anonymous
31 July 2012 at 12:25

Sudah2lah Datuk Lajim, nak memimpin tu. Dah tiba Datuk undur diri secara terhormat. Zaman Datuk dah lama berlalu. Bagilah pemimpin muda ambil alih kepimpinanan. Jasa Datuk akan dikenang. Mereka tidak akan lupa jasa Datuk. Jangan berkerjasama dgn Anwar yang Datuk Tahu Masalah Moral Anwar. Jangan sampai rakyat di Beaufort jelek nak tengok muka Datuk yang gila kuasa, hipokrit dan Raja KATAK.

Baru2 nie ada perhimpunan di dpn rumah Datuk Lajim, walaupun ramai yang hadir nak dengar ceramah beliau, rata2 yang hadir tak bersetuju tindakan beliau.
B

3 August 2012 at 16:06

Ini lah masalahnya dengan Lajim ni. Kalau dh tua, berehatlah dari arena politik, duit dh banyak. Ini masih lagi nak tunjukkan kehebatan mau jadi Ketua Menteri kunu. Aiya.....'SENJA' sdh tu. Rehat sj. DATUK.

28 August 2012 at 19:44

Kalau hanya setakat mahukan kekayaan duniawi DS Lajim mampu memperolehinya dengan hanya tetap berada dalam kerajaan PBS dulu.Tapi ini tidak. Sebaliknya dia membuat satu tindakan yang paling nekad dan berani dengan menukar haluan politiknya kepada UMNO/BN pada tahun 1994.Dia telah menyelamatkan bukan hanya kuasa ketuanan bangsa melayu serta kuasa politik mereka tetapi juga maruah bumiputera Islam diSabah.Selepas keluar dari BN baru baru ini ramai yang menjangkakan yang dia akan menyertai PR.Tapi tidak. Sebaliknya dia menubuhkan PPS..dan khabarnya dia akan bertanding di 18 kawasan Parlimen disini tidak termasuk kawasan kawasan ADUN yang diwakili UMNO yang juga akan ditandingi. Realitinya bukan semua bumiputera islam diSabah suka dan menyokong UMNO. Ramai yang samaada jadi ahli PAS, PKR atau pun SAPP. Atas alasan apa pun, DS Lajim hanya akan mampu menarik pengundi pengundi Islam dalam PR.Sekuat mana pun sokongan PR pada DS Lajim - ada lah tidak mungkin UMNO dapat dikalahkan dikawan yang majoriti pengundinya ada lah bumiputera Islam.Jadi siapa agaknya yang akan lebih berserabut dan bercelaru dalam PRU 13 nanti - BN/PR? DS Lajim hanya lah ibarat lilin..sering mengorbankan dirinya untok menerangi orang lain.Sebagai seorang ahli politik veteran rasa nya ada lah tidak wajar untok melebelkannya dengan gelaran yang macam macam. Kalau bukan 'akibat' daripada tindakan dia dulu ribuan anak anak Sabah akan terus jadi kuli dikilang kilang diSemananjung selepas menamatkan SPM/STPM.Berapa ribu agaknya graduan dari Sabah yang sudah dihasilkan oleh UMS? Kalau bukan akibat daripada tindakan bodoh dia pada tahun 1994 dulu, saya mungkin masih mengunakan 'type writer' untok tulis komen ini dan mengeposnya keakhbar esok. Kalau pahit jangan lah dibuang terus..atau manis ditelan bulat bulat.

ABE
21 September 2012 at 15:09

Semua pejuang BN-UMNO....

mohon kerjasama untuk sentiasa upload maklumat berkaitan perjuangan parti di dalam Fb..jangan jadi penakut. terlalu banyak info berkaitan kelemahan PR yang perlu anda hebahkan...melalui pemerhatian saya, penganut PR sekarang ni banyak yang menghebahkan propoganda untuk melemahkan BN-UMNO melalui media Fb...robohkan niat jahat mereka..Malaysia akan hancur jika ianya berterusan....TAK GUNA SEKADAR BERTEKAK MELALUI BLOG..yang melawat blog hanyalah penyokong parti sahaja...tagkan semua kenalan dalam Fb agar dapat sebarkan maklumat kemusnahan yang dibawa oleh PR..HIDUP BN..

Post a Comment

Pautan

Blog 24/7

 
Design Template by panjz-online | Support by creating website | Powered by Blogger